Webshop, Joakimweb.com

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>Jag tittade lite på crystones hemsida. Det står att de även ska stödja php i det vanliga grundpaketet. Är det ett sådant du har?
Nje, när jag skaffade crystone hade dem annorlunda paket, jag har ett "beginner" som jag bara betalar 14kr/månad för. Det har dugit perfekt för mig, förutom att jag valde windowspaketet (fans en windows, och en linux).. Linux hade PHP och windows hade ASP.

Jag börjar bli sugen på att byta till ONE.com, för numera är crystone bara skit :/ (MEN nu får detta inte bli en till tråd med påhopp över ONE m.m... :))

>Ska man ändå lära sig något nytt, så välj ett vettigt språk och plattform.
Eller, så kan man lära sig nått som man har användning för :), Eftersom jag kan använda ASP på min hemsida, och jag dessutom gillar språker ganska mycket, så blir det ett ganska självklart val av mig (tills vidare i alla fall).

>Kom i håg att stoppa exekveringen efter det, de kan hända kufiska grejer annars.
Hmm, Så lång har jag inte kommit i min tutorial än, hur gör jag det? :oops:

Mvh.
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Jag tyckte vi gjorde ganska klart att ASP nog är det du har absolut *minst* nytta av? :p
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Skit i eventuella påhopp, det gör jag :wink: Har haft One.com i 7 år och är helt nöjd för dom slantarna! Är du inte nöjd är det bara att byta igen...

/PeterH
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

One har ju blivit fan så mycket bättre under åren, den första drog jag igång för en 6 år sedan och ska snart dra igång 2-3 nya siter hos dom. För den slanten hittar man nog inte bättre.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>Jag tyckte vi gjorde ganska klart att ASP nog är det du har absolut *minst* nytta av?
Nja.. Tänk såhär, om jag lär mig PHP, phyton eller liknande, så funkar det säkert jätte bra. Då kan jag göra en jätte bra hemsida (vilket jag redan har i PHP, från night_smoke) och sen kan jag inte lägga upp den på internett, utan då sitter jag fortfarande där med min gammla sketna HTML sida.. :) Hur stor nytta har jag då av det?

Jag testade att byta ut:
Response.Redirect "admin.asp"
till:
Response.Write("Hej hej")

och då får jag inget felmedelande, bara "hej hej". Samma om jag bara tar bort den raden (då blir det bara vitt)

Så felet verkar ligga där. Men hur löser man det då?? :)

Mvh
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Tänk såhär, om du byter från Crystone till Ones 12kr/mån paket så kan du köra PHP i stället :)

Har själv kört One i runt 5 år, fungerar fint... även om supporten, kontrollpanelen, funktionerna osv är bra mycket bättre på Binero.se (men så är priset också bra mycket högre) :)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Meduza: Mjo.. Det ligger något i det. Men jag gillade ASP, php är så kladdigt med alla punkterna och $ :(..

Sen är det jobbigt att byta hotell också, men det får jag väll göra.. Frågan är om inte denna uppsägningsperioden är slute så att jag ändå måste betala hela nästa år.. Inte så mycket pengar dock.. :)

Edit: Aha, Det är exakt (på dagen) 5 månader tills den datum jag fick det. Tror att jag måste säga upp det 3 månader innan den nya års perioden.
pern

Inlägg av pern »

Jag laddade precis ner scriptet , och här funkar det perfekt. Har du ändrat i någon fil ? ISF pröva att göra en ny installation och testa.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>ISF pröva att göra en ny installation och testa.
Har testat det många gånger.. Sen laddade jag ner ett annat av hanns ASP script, och det blev liknande fel där också.. Jag tror att jag ger upp med det.. :/

Han skrev också på hemsidan att han inte ville bli kontaktad ang. scripten, för han hade inte tid till det.
pern

Inlägg av pern »

ok ,

Men lägger du upp en ren version av shoppen igen så kan jag se om jag hittar felet.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

En annan sak jag änkte på, jag köpte mitt domännamn av Crystone samtidigt som jag beställde webhotellet. One.com tar bara 25kr (?) för att flytta över det till dem, men nu betalar jag till crystone för domänet, vem ska jag betala till sen?
pern

Inlägg av pern »

Bara för att vara säker , kan du modda admin.asp så den startar med detta. Efter Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection") är det oförändrat:

<%@ Language=VBScript %>
<% Response.Buffer = True %>
<%
inklmoms = "0"
frakt = "0"
eposten = "namn@dinserver.com"
mailserver = "mail.dinserver.com"
mapp = "filer"
admin_anvnamn = "admin"
admin_losenord = "admin"

' ----- Lite Debug info ------------------------------
Response.Write("Object=")
Response.Write(Request.QueryString("object"))
Response.write("<br>")

Response.Write("Page=")
Response.Write(Request.QueryString("Page"))
Response.write("<br>")

Response.Write("do=")
Response.Write(Request.QueryString("do"))
Response.write("<br>")

Response.Write("webshoplogin=")
Response.Write(Session("webshoplogin"))
Response.write("<br>")

' ----- Slut på Debug info ----------------------------

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Senast redigerad av pern 21 juli 2008, 13:54:03, redigerad totalt 4 gånger.
hh

Inlägg av hh »

Ta och titta på källkoden (html) i din webbläsare, och kolla var hej, hej kommer.
pern

Inlägg av pern »

Troligtvis är det att Din IIS inte är satt att tillåta "buffering" på applikations nivå. Att lägga till:

<%@ Language=VBScript %>
<% Response.Buffer = True %>

I början på admin.asp bör nog fixa det, men det skadar det ju inte att kunna titta lite på variablerna som i koden ovanför när man debuggar.
Skriv svar