Mitt lilla rörbygge, nya bilder 5/6
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
jamän det kan jag ju leva med... 
Nu har jag i princip byggt färdigt lådan och så... så nu börjar det bli dags att löda och bygga elen. Vad har ni för tips osv för att öka mina chanser att lyckas med hänsyn till brus osv. Jag kommer inte att bygga in nättrafon i samma låda som steget.
Sen kommer jag inte heller att köra likriktningen enl detta schemat med EZ80 röret, utan jag kommer att köra med en vanlig diodbrygga.
Så nu vill jag höra era ideer och tankar??!

Nu har jag i princip byggt färdigt lådan och så... så nu börjar det bli dags att löda och bygga elen. Vad har ni för tips osv för att öka mina chanser att lyckas med hänsyn till brus osv. Jag kommer inte att bygga in nättrafon i samma låda som steget.
Sen kommer jag inte heller att köra likriktningen enl detta schemat med EZ80 röret, utan jag kommer att köra med en vanlig diodbrygga.
Så nu vill jag höra era ideer och tankar??!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Stjärnjord.
Tvinnade sladdar till glöden (om AC-glöd)
Om DC-glöd (och AC också); hissa upp så den DC-mässigt i förhållande till jord ligger på ungefär katodspänning. Inte nödvändigt men en tanke.
Se till att alla spänningsmatning (kontakter/trafos/ledningar) hålls så långt borta som möjligt från signalbehandlingen.
Tvinnade sladdar till glöden (om AC-glöd)
Om DC-glöd (och AC också); hissa upp så den DC-mässigt i förhållande till jord ligger på ungefär katodspänning. Inte nödvändigt men en tanke.
Se till att alla spänningsmatning (kontakter/trafos/ledningar) hålls så långt borta som möjligt från signalbehandlingen.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
peter555 skrev:Jag såg det här liket, där har du några fina trafos.
http://www.tradera.com/Rorbestyckad_eff ... n-65877748
ang liket.. tror ni nättrafon orkar driva mitt steg med fyra rör....??
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt: