Smart metod för kretskortsetsning (med tvättsvamp)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
docksider

Inlägg av docksider »

Är vi redan uppe i fem pers nu? om inte så är jag på!
Användarvisningsbild
dennis

Inlägg av dennis »

Finns det plats för en till så vill jag oxå vara med!
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Jag hoppar av ev beställning av TRF, och ber om ursäkt för att denna tråd tog ett lite annat spår än själva etsmetoden som första inlägget behandlade.

Jag har hittat ett mycket billigare/enklare sätt att fixa ökad täckning med material som jag redan har. Håller på att skriva en liten guide så fler kan dra nytta av detta i sina toner transfers. Kommer att posta en länk till den i monstertråden "Nytt" sätt för hemmatillverkning av kretskort! inom några dagar.

Hade inte Pulsar svarat så smått oprofessionellt på min fraktförfrågan om enklare fraktsätt ..."This includes the packing, Customs forms and a 12 mile drive to the Post Office!"... (ska jag behöva bekymra mig för hur långt de har till sitt postkontor???) så hade jag inte upptäckt alternativet, så jag borde väl tacka dem egentligen.
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

Det går alldeles utmärkt att använda ett vanligt svenskt (eller finskt) tillverkat papper.

4 mil
Bild
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

BEEP, visst och dina resultat är imponerande men det är väldigt beroende på att kombinationen skrivare/toner/papper/värme blir rätt. Det är många som har problem med att tonern inte täcker tillräckligt bra för att stå emot etsningen, så att det blir porer i större kopparytor och brott på ledare.
Skriv svar