Ä det så att ju högre spänning desto längre åker armen ut?
.....eller är det så att en spänning som ligger över en referensnivå får armen att bli längre.....och följdaktligen så blir armen kortare ifall inspänningen understiger referensspänningen?
Sitter två-tre brytare i en extra arm, en när den är ihop, (en i mitten) och en när den är maximalt lång. Den klarar upp till 24v, vid lägre spänning så går det bara saktare.
Det är en motor längst ner, den driver en gängad stång som i sin tur skjuter ut stången.
Om du kollar på länken till pdf:en och kollar runt lite på företagets hemsida kommer du nog förstå hur allt funkar.
Zeus: Har du koll på priser på dessa ställdon?
Jag var ute efter ngt liknande för ngt år sedan till ett projekt, men la ner det hastigt när jag såg vad elfa tog för något liknande...
Oj, låter verkligen toppen, "problemet" är att jag behöver rätt många... (typ 8 till en början, men om mina tankar slår väl ut kan jag behöva ett antal tiotal till). Har du möjlihet att fixa så många, likadana (de måste iaf vara 8st likadana)
Hur pass kraftiga (starka) har du/"ni"
Har du alla modeller som linak har, (om inte, vilka finns möjlighet att köpa av dig?)
jobbar du på linak eller vilka är "vi"? (knappast troligt om de "är slitna"?!?)
Jobbar inte på linak, dessa är plockade(Massa slit) från permobiler.
Tyvärr är det inte så många som är lika, 2 som är lika skulle jag tro. Tyvärr igen har vi inte så många, har inte i huvudet men jag tror det är 5-7 st vi har. Svårt att säga om vi(Jag och GuruX) kan fixa fler, ska kolla upp det efter jag jobbat klart nästa vecka.
Vad de har för värden har jag inte heller i hvudet, men de är i den serien jag länkade till(PDF).
Att säga att de är slitan är nog lite fel ord, de är annvända, men eftersom de sutit på en arm som ställer in ett läge för olika personer i en permobil kan de inte ha körts så mycket.