Vi hittade ett litet lödproblem som ställde till det med en axel men det löste sig efter lite ihärdigt felsökande. Bortsett från det så har vi fått fräsen att köra lite.
Idag skulle vi köra till biltema och köpa lite rörkopplingar till ett annat projekt och när vi var där tänkte vi plocka upp en fräs (spindeln då) också. Till vårt stora förtret så finns den inte i sortimentet längre! Gissa om jag blev irriterad att jag inte köpte den när jag var där och titta första gången. Nu är det ju inte så mycket att göra utan att beställa nått vettigt nånstans. Men en annan sak vi har märkt är att det inte funkar med nödlösningen av den för korta gängstången. Vi var ju på biltema så det var ju inga problem med att plocka upp en ny. När vi väl stod där så hade vi såklart inte med nån mutter och ingen av oss kunde komma ihåg med säkerhet om det var 10 eller 12 mm. Vi köpte en av varje. Priset var inte riktigt vad jojje sa innan. De kostade 2:50 mindre

Då kommmer ju naturligtvis nästa problem. Vi har inte någon möjlighet att svarva ner den till motoraxeln. Kim kom på en, hmm. Annorlunda lösning. Vi satte fast gängstången i vår 100 kronors biltema-borrmaskin och tryckte en fil mot den. Trodde det skulle ta en satans tid men det funka rätt smidigt och vi filade ner gängstången. Det blev helt ok och efter installation funkade den axeln mycket bättre.
Vi ville verkligen testfräsa något, en nödlösning som funka fint. Vår borrmaskin som vi filade ner gångstången med. Den har en hals som funkar fint med lillsyrran. Så vi klämde ner den där och satte i ett "frässtål" vi hittade i lådan med dremmeltillbehör. Billig kopia men ändå. En stund senare med mach3 och lite testande fick vi faktiskt fräst något och det funkade. Tyvärr hade vi inget sätt att fästa den mdf bit vi testfräste i. Silvertejp är ett händigt hjälpmedel men inte helt hundra

Hade inte kameran med mig heller

Det blev mycket text och inte så mycket vettigt sagt men det kanske ni kan stå ut med.