Program för gif-animationer

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Nu har jag hittat det. ..tror jag... kanske.

Bläddra ner till t.ex de svenska ftp-länkarna, eller klicka här. :)
Sedan väljer man "plug-ins" och vilken version du har av GIMP. Där finns då en mapp som heter GAP. Men det står inte om det är för Windows eller något annat. Inget om det är källkod eller "färdigt" heller.

Hm, det var nog inte så mycket hjälp kanske. :humm:
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Aha ! :-)
Right, det var ju lite annorlunda...
BJ

Inlägg av BJ »

Ja, det stämmer. Men tyvärr så var det nog källkod där med.

:whoho: Jag kom på en sak om "Advanced gif animator". Man kan välja åt vilket håll markeringen ska kopieras genom att markera åt det hållet. Det är alltså inte fel på programmet. Det var jag som markerade nerifrån och upp, och då var programmet snällt och gjorde som det skulle - spegelvände klippet. :)
Den funktionen har jag faktiskt saknat några gånger i andra program, men där finns den inte. Men här gör den det. Så nu blev programmet mycket mer användbart. :)

Tillägg: Jag passade på att ändra det första inlägget också, eftersom det var felskrivet.

Tillägg nummer 2: Nu har jag alltså ett program som fungerar ganska bra. Men jag är ändå intresserad av att hitta en windows-version av GAP, om det finns en färdigkompilerad nånstans.
SvenW

Inlägg av SvenW »

Pröva
http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

längst ner på sidan.

Jag har inte använd MS-windows på 10 år, så jag kan inte hjälpa till vare sig med kompilering eller problemlösning.
Med Gnu/Linux så går det alltid att kompilera själv. Och dessutom att förbättra programmen efter eget tycke och smak!
BJ

Inlägg av BJ »

Tack. :) Där fanns det en fil till windows. Det gick att installera den. Nu ska jag försöka ta reda på hur man kommer åt det. Konstigt att det är så otydligt skrivet.

Linux är ju bra. Men vissa av mina program och drivrutiner finns inte till det. Annars hade jag nog kört med det.
BJ

Inlägg av BJ »

Vi skrev ju om adblock här. Jag undrar om det går att få det lite bättre...

Bilder går det ju att trycka på med högerknappen och välja "adblock image...", så försvinner dom. Om man väljer bort "collapse blocked elements" så ändrar man inget annat.

Sen har vi flash-animationerna då. Varför kan man inte göra samma med dom? Man får trycka med högerknappen på Adblock-texten där nere i Firefox-fönstret, och välja "overlay flash (for left-click)". Då blir alla flash-bilderna tomma rutor med en rad med text på. Där kan man trycka med vänsterknappen för att stoppa bilden - eller bara låta alla vara tomma. Men vad krångligt det är om man måste göra det varje gång som man går in på en ny sida (på t.e.x. nån av tidningarna på internet). Finns det nåt enklare sätt?
Skriv svar