Fm sändare, Hjälp
Höjden av slöhet
För en gångs skull håller jag med dom som svarat lite kort.
Det är höjden av slöhet att inte själv kunna inskaffa dessa enkla komponenter utan hjälp.
Om jag hör din sändare kommer jag att polisanmäla dig.
Hemavan är inte så stort så det blir enkelt att spåra dig.
Det är höjden av slöhet att inte själv kunna inskaffa dessa enkla komponenter utan hjälp.
Om jag hör din sändare kommer jag att polisanmäla dig.
Hemavan är inte så stort så det blir enkelt att spåra dig.
- Mizzarrogh
Kontentan av "avhandlingarna" i andra trådar kring detta, är att det inte är lagligt att ta egna sändare i drift, även om de håller sig till låga värden om de ej är testade och godkännda.
Trådlösa mickar av denhär typen, har dock i praktiken knappast tillräcklig räckvidd för att kunna orsaka reella störningar (annat än möjligen i extrema undantagsfall) men, lagliga är de inte (utan tillstånd).
Om man sedan väljer att köra i allafall är ju upp till var och en, om man nu tycker det är värt risken.
Därmed kan vi nog sätta punkt för den diskusionen nu.
Trådlösa mickar av denhär typen, har dock i praktiken knappast tillräcklig räckvidd för att kunna orsaka reella störningar (annat än möjligen i extrema undantagsfall) men, lagliga är de inte (utan tillstånd).
Om man sedan väljer att köra i allafall är ju upp till var och en, om man nu tycker det är värt risken.
Därmed kan vi nog sätta punkt för den diskusionen nu.

- Mizzarrogh
Rattar man in den 25 meter bort gör man det djäkligt bra, kan jag säga. 
Men, (såvitt jag förstått av diskusionerna tidigare trådar) ligger en del av (den teoretiska)problematiken inte så mycket i räckvidden som i problematiken med att hålla sig exakt inom rätt fekvensområde, något som ju skulle kunna få allvarligare konsekvenser med en kraftig sändare.
Edit: Detta styrs ju i hög grad av saker som tex spolens konstruktion, mm

Men, (såvitt jag förstått av diskusionerna tidigare trådar) ligger en del av (den teoretiska)problematiken inte så mycket i räckvidden som i problematiken med att hålla sig exakt inom rätt fekvensområde, något som ju skulle kunna få allvarligare konsekvenser med en kraftig sändare.
Edit: Detta styrs ju i hög grad av saker som tex spolens konstruktion, mm
- Mizzarrogh
- Mizzarrogh