tv med h-sync problem..
ska göra det.. kollade manualen till tvn och tydligen skulle det vara 43 och 16v där jag var mistänksam.. men de nya delarna borde dyka upp till veckan så jag ska kläma dit dom, enligt han som sålde delarna så var det ett ganska vanligt problem att tdan måste bytas ut tillsammans med tillhörande motstånd, så de e väll bara å hoppas.
tjapp igen, bytte ut vertikalsteget å fick prefekt bild, men jag upptäckte att kretsen blev grymt varm (så man nästan bränner sig på den) nästan direkt, tänkte att dom blir väll varma, lät tvn stå och gå i nån minut sen sprakade det lite i nätagget sen slocknade den.
Tänkte att nu small verikalsteget, stoppade i pluggen å slog på tvn å det var som vanligt igen... vad kan detta bero på?
såg att tda8350 kretsen hade ett annat serienummer(?) änn den första men jag kan inte tänka mig att det kan vara det som är problemet.
Tänkte att nu small verikalsteget, stoppade i pluggen å slog på tvn å det var som vanligt igen... vad kan detta bero på?
såg att tda8350 kretsen hade ett annat serienummer(?) änn den första men jag kan inte tänka mig att det kan vara det som är problemet.
har satt fast den med clippen mot plåten... hade tyvärr ingen kylpasta. mätte tempen med en termometer låg nånstans runt 65 grader... enligt databladet var max temp 75 så de ska väll gå.. tror det var nå glapp i nätagget som gjorde att den stängde av sig för det har inte hänt igen..
tack för all hjälp!
tack för all hjälp!