Distpedal

Berätta om dina pågående projekt.
patricliljedahl

Inlägg av patricliljedahl »

bump
:cry:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Lösningen är nära!

Koppla ihop alla V+ med varandra.
Koppla ihop jordsymbolerna i de röda ringarna med varandra.
Vr ska kopplas ihop med Vr.

Utan detta fungerar ingenting. :)
patricliljedahl

Helt underbart att det finns personer som förbarmar sig över oss nybörjare som tagit sig alldelse för mycket vatten över huvudet! Jag skall genast plugga in lödstationen, brygga kaffet, och börja koppla! Åter igen tack så hemskt mycket, jag återkommer med resultatet på detta och hoppas att det ska fungera bättre då! ;)

Nu vet jag inte om jag är totalt oduglig på att läsa scheman eller om jag bara är helt trög, men jag får det inte att fungera. Jag kopplade ihop alla jordar med kabel, och drog dom till chassit. Alla Vr till Vr med kabel i en klump bakpå kretskortet. Samma med V+ till V+, men det vill inte låta överhuvudtaget?! Lääger upp bilder i morgon förmiddag..
patricliljedahl

har jag läst schemat rätt om jag har placerat jord, V+ och Vr på dessa ställen eller har jag hål i huvet?

Bild
Användarvisningsbild
Housepainter
EF Sponsor

Inlägg av Housepainter »

Jag har inte kollat igenom allt än, men jag har hittat ett par punkter som är fel.
R22 och R11 har du jordat fel. dessa två komponenterna är redan jordade genom att de är anslutna till den yttersta ledningsbanan som går runt på kanten på alla sidor utom den övre.
Hur har du gjort där det står jumper? där skall det iaf vara en kabel som förbinder den gröna punkten med resten av jordplanet.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Inlägg av ensten »

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår frågan ...
Du har ju ett kretskort och du har ett "schema" på alla externa enheter och hur dessa skall kopplas. Vad är problemet?
Användarvisningsbild
Landrash

Inlägg av Landrash »

Tänket lägga mig i med ett alternativt förslag.

Finns ett plugin till winamp som ger dig möjligheten att kontrollera winamp genom en serie (com) port.

Lösningen är enkel och väldigt snäll mot plånboken.

Extern Serie ports ansluten winamp control

Snabb skiss av kopplings diagrammet i dess minimalla form skulle bli:

Pin 4 till valfri brytare. Brytaren till pin 1

4------/_-----1

På en serie port så kan 4 brytare anslutas men på en paralelle port så kan betydligt flera brytare anslutas.

Designen tillåter även 2 ledar en för att vissa att anorningen är ansluten och är operativ och en som kan konfigureras för diverse ändamål.

Använder kopplingen själv med endast en knapp för play/pause ändåmål.

Mvh Landrash (min första post här :D)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Intressant förslag, men det passar nog bättre i tråden om fjärrstyrning av Winamp. :wink:

patricliljedahl:
Du behöver inte fundera över alla gröna och röda markeringar.
Om du t.ex tittar på den röda sladden som går från DC-jacket och in till kretskortet, så ser du att du även ritat en röd markering vid R9. Om du tittar på kretskortslayouten (dvs bilden här ovan) så ser du att det redan är V+ vid R9 eftersom kretskortets ledningsbana går till den röda sladden strax över.

Så alltså: Sudda bort de gröna och röda markeringarna och koppla alla sladdar precis som det visas i bilden. Allt annat är redan klart! :)
Användarvisningsbild
Landrash

Inlägg av Landrash »

Sant men såg det som ett alternativ som iaf kunde uppfyla minimum kraven att kunna byta låt osv :wink:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Tja, varför inte. :lol:

Det här verkar vara ett populärt projekt. Har sett många på forumet som byggt denna dist-effekt. Nästan så man borde prova den själv. :)
patricliljedahl

Nu fungerar det äntligen!
Problemet var att jag hade fått tag på in och outputjack som har två uppsättningar lödöron, ett som är aktivt när kabeln är i, och en som är aktiv när kabeln är ur. Lätt att se när man väl tänker på det.

Det låter, som det ska antar jag ;) Distat fast mer åt overdrivehållet..
Skriv svar