jo tänkte det, men gräsklipparen går ju på nästan samma varvtal hela tiden så, får ta och anpassa till det, just köpt en biltema borrmaskin ,, vridmomentet och varvtal räcker till .. kan nog få i hop nåt
Som jag ser det på är moment inställningen ivägen. Så jag tog bort den. Då kan man sätta hjulet närmare lagret. Det var visserligen ett mindre bygge så skruvdragarens lager räckte. Frågan är om det gör det till en klippare.
Om man tar bort moment inställningen och kulorna och skruvar in insexlåsskruvar i hålen där kulorna sitter. Jag tog 4 skruvar per motor. Men man kan sätta 8.
Alltså att man får för hård fastsättning, tryck på dubbla kulor gör ju ändå att den kan röra sig lite i radiellrikting, Ska köpa skruvar idag och testa
danei skrev:Ett alternativ skulle ju vara att sätta en generator på klipparen. Så kan du slippa batterier. Eller iafa inte ha så stora.
Förstår ej riktigt på vilket vis som generatorn skulle ge mindre batterier. Ska elmotorn driva gräsklipparen och dessutom driva generatorn går det åt mera ström, om inte generatorn är förlustfri vill säga. Mera vettigt vore det att använda solceller för att ladda batteriet.