Slut på lidandet för alla blommor i fönstret [nya bilder]

Berätta om dina pågående projekt.
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Kan bara instämma, den bästa idén jag hört på länge. :)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Riktigt smart idé!

en gång i tiden hadde jag nåra blommor på mitt rum (bor hemma hos mina föreldrar) men dem blev nog inte vattnade någon gång alls :P så efter ett tag insåg jag att kaktusar är ett bättre alternativ! dem har jag haft i typ 4år nu. efter att ha blivit vattnade typ 4gånger per år lever fortfarande alla :D
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Kaktusar är underbart underhållsfria :)

Men är det verkligen så svårt? Lägg in en påminnelse en/ett par gånger i veckan i mobilen om det glöms bort för ofta.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

för mig är det inte att komma ihåg det som är det värsta... när man ser dem där i fönstret helt uttorkade ska man orka gå ner o hämta enn vattenkanna också... därför borde den vattna dem själv! :D
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Meh... meh... Jaja... :)
Användarvisningsbild
meckis
Kontakt:

Inlägg av meckis »

det är därför denna e skyyst.. man sitter i tv soffan... o så ser man ngt blått som blinkar i ögonvrån.. o då vet man.. blommorna e hungriga!

om jag hinner tror jag nog det finns möjlighet för dom som vill att köpa den som byggsats. eftersom jag inte är supervass på kodningen till microkontrollern. så skulle jag få hjäp av en kompis. bara han nu gör det snabbt med heheh... men all hårdvara e ju klar!
Användarvisningsbild
Rossen
Kontakt:

Inlägg av Rossen »

Jag vill också ha ett gäng!! :tumupp:
Jim_the_one

Inlägg av Jim_the_one »

Har nu rådfrågat sambon..

Hon blev jätte förtjust så jag tar gärna några stycken också..
Användarvisningsbild
Qbert

Inlägg av Qbert »

Jag vill lätt ha några..

Ett tips är att göra ett snyggt 'omslag' till den så kan du säkert få sälja den på designtorget.. tror att det finns massor av slöa människor som vill ha en sådan. Om priset dessutom är lågt så blir det en succé.
Användarvisningsbild
Nightsmoke
Kontakt:

Inlägg av Nightsmoke »

Om det är rätt pris så slår jag till!
Användarvisningsbild
meckis
Kontakt:

Inlägg av meckis »

Oj, många som är intresserade här märker jag :)

ska föröska få fram fungerande kort så fort det går, så alla som är intresserade kan väl isf pm:a mig så jag vet hur många som vill ha.

skriv antal som ni e intresserade av. kan ta detaljerna sen, men just nu mest antal för o få en uppfattning om det :)
Radiohead

Inlägg av Radiohead »

Hur har du tillverkat det grymt snygga kortet? Hur har du lagt på lacken och sen färgen? Eller är det en klisterlapp, det där gråa?
Användarvisningsbild
meckis
Kontakt:

Inlägg av meckis »

det är silkscreen det vita. det gröna är lödmask. är fabrikstillverkat :) då blir det så snyggt!
Radiohead

Inlägg av Radiohead »

Jaha, så det är gjort i försäljningssyfte från början alltså? Då förstår jag, trodde det var nåt man kunde slänga ihop själv och få det så snyggt.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Vet nu inte vad det är för lödtenn som används, men med tanke på om nu elektroderna skulle vara täckta med tenn, för korrosionens skull, så kan det kanske hända att vissa blommor (många?) inte tycker om att det lakas ut bly och/eller tex tenn, koppar, silver (beroende på typ av tenn) i jorden. Inte mycket förstås men vissa blommor kan kanske vara väldigt känsliga för vissa metaller även i små mängder.
Skriv svar