>Den där "teorin" är något du själv har hittat på! Ingen har sagt så här.
(Om jag tolkar din meningsbyggnad rätt...)
om du menar :
> "olika kompilatorn bestämmer olika hur bitarna ska läggas in"
Det var min uppfattning av din teori
" >det är upp till kompilatorn hur bitarna ska läggas ut."
ber om ursäkt för det om jag tolkade det fel

om du menar
>Det finnas ett bestämt kompilerings algoritm som alla C kompilatorer måste följa ( beroende på plattform ) för att räkna storleken på en structure beroende av dess data medlemmar
då teorin är mitt , och speglar enbart min gissning , och inget annat .
----------------------------------------------------------------------------------
>Och att använda en Microsoft produkt för att bevisa en standard !?
Kreativt men lite vågat, skulle jag säga
Trots att jag är anhängare till vissa av microsoft produkt inklusivt deras visual C/C++ kompilator , skulle aldrig komma mig i tanke att påstå att deras kompilator följer C Standard till fullo . Det där har du själv hittat på .
jag bara , med faset i handen skrev att det måste finnas en kompilerings algoritm som alla kompilatorer måste följa för att räkna storleken på en strukture .
-------------------------------------------------------
->Icecap skrev
Om det är M$ Visual C++ du menar är du ganska fel ute, den har inte ett bra rykte och den dominerar definitivt inte heller.....
--------------------------------------------------------
Att påstå att M$ visual C++ är kass när det gäller att utveckla applikationer som körs i deras plattform windows , är lika med att påstå att Microchips kompilator MCC är helt kass när det gäller att utveckla program som ska programmeras i PIC:ar .
Du kan åtminstone nämna en kompilator som är bättre än M$ visual c++ och som används för att utveckla windows program ! . och på vilket sätt är den bättre än M$ visual C++ .
*