Firefox 2.0

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)

Vad använder du för internetbrowser?

Omröstningen slutade 2 februari 2007, 19:58:09

Äldre firefox
19
32%
Firefox 2.0
26
43%
IE 7
3
5%
Äldre IE
7
12%
Opera
5
8%

Antal röster: 60
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Vaddå klicka?
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ja fliken måste väl vara öppen innan man kan stänga den med det gamla? sen om man använder musklick eller tangentbordklick är en smaksak :)
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Jag refererade till att man (i betydelsen nördar som jag iaf...) naturligtvis inte stänger flikar med musen annat än i nödfall :)
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

strombom skrev:Firefox 2.0

Jag gillar inte att de har flyttat kryssknappen till varje flik... nu måste man ju flytta musen mycket mer :(
Är det ingen som använder mittknappen på musen!? :shock:
MouseGestures!? :shock:
Tangentbordet!? :shock:

Nähä, är väl bara jag som är skum då :wacko:

Jag använder "fortfarande" FF 1.5, vågar inte uppgradera till 2.0 eftersom detta fungerar så underbart.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Åh tack! Äntligen ett sätt att bli av med kryssrutorna i Firefox 2.0...

Jag tänkte också fråga om mittknappen på musen men så såg jag att $tiff hann före. Jag använder nästan uteslutande mittknappen både för att öppna och stänga flikar. Det funkar Guld!
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ahaa, nu har jag testat med mittknappen :) och nu förstår jag varför ni inte gillade kryssen. Nu åker mina kryss med bort :)

EDIT: Jag visste alltså inte tidigare att man kunde stänga med den.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Bara för att förtydliga... Du har väl också testat att klicka på länkar med mittknappen? Klarar man sig inte utan...

Jag (och många andra) går alltid in på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" och klickar med mittknappen på alla trådar som ser intressanta ut, sedan betar man av flik för flik med mittknappen...
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Jag använder också den metoden med att ta inlägg sedan senaste gången och öppna ett antal länkar därifrån för att sedan beta av dom efterhand. Tyvärr verkar det vara något skumt med phpBB i det läget, för ofta missar den att markera ett antal inlägg som lästa trots att trådarna varit uppe. Så gör den aldrig när jag läser trådar på "vanligt" sätt. Mycket irriterande!

För övrigt funkar den metoden utmärkt även utan mittknappen eller "kryss på fliken". När man tagit upp några stycken trådar i nya flikar så klickar man snabbt på dom i tur och ordning innan man börjar läsa. Sedan behöver man inte röra flikarna medan man läser. Bara bläddra och stäng med krysset "där uppe". Föregående flik väljs då automatiskt.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Lite intressant bara att om jag kollar på "Labbelektronik" (annons ovan) och kollar på deras byggsatser och vill ha detaljer låser sig FF2.0, min FF1.0 fungerar bra däremot. Ska tipsa FF om det vid tillfälle.

Edit: Felrapport skickat.
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Hmm? Det funkar för mig...
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Tipsade LABB om det och fick ett svar om att de hade hittat en java-grej som var en aning på snedden (hade med köp-knappen att göra) och efter den ändring fungerade det för mig också.

Så det borde alltså vara ordnat nu.
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Aha då förstår jag.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Designen på LABB-elektroniks sida var under all kritik. Att det är enkelt och rent är helt ok för mig, men inte att storleken på dom olika elementen på sidan inte hanteras korrekt. Nedre delen med varukorgen resp. övre delen med rubriken skalar proportionellt i höjdled mot totala höjden. Dessa delar skall definitivt ha fast höjd och sedan skala mittdelen. T.o.m jag som inte är erfaren webbdesigner inser att det där är tokfel. En så elementär sak borde inte slippa igenom ens på en hemmahackad sida, än mindre på en kommersiell sida.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Allvarligt talat struntar jag i hur de gör eller var de felar, jag var bara nyfiken på om det fanns bra satser åt barnen.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

....och i vilket fall hör det inte hemma i denna tråden.
Skriv svar