zeus skrev:hmm, varför löder du på fel sida?
Jag testade först att löda på den andra sidan, men lödtennet ville inte fastna utan gick bara upp på pennan, verkade vara ett lager av något på den sidan, prövade att torka av skiten med t-sprit men hände inget, så bestämde mig för att löda på andra sidan.
edit: Ja nu fattar jag vad ni menar... Haha, vafan skyller på att jag e musiker...
Kände att jag inte var van med så små lödpunkter men gick väl ganska bra efter ett par försök och transistorerna fick sig ett par värmeslag men hoppas inte att de är för känsliga.

Visst e + den långa armen ?
Skruvstycket (skruvstädet?), som håller kortet menar du ? Köpt på SamAsh i NYC. Bodde där förut.
Billigt, men väldigt prisvärt.
Känns smidigt att ha lödpennan nära till hands, och rackmöbeln skyddar ju grejerna ganska bra. Men precis som du säger så har även jag vart lite nojig för att spilla lödtenn eller annat på grejerna, men har verkligen ingen annanstans att ställa min lilla verkstad. Kanske kan snickra ihop ett ihopfällbartbord.

Blir en del kabelspill och jox som kan smyga sig in i rattar odyl om man har otur.