Monterade det ena kortet. Har dåligt med LED i lager. Många röda få gröna och gula.
Batterimonitor
Re: Batterimonitor
Ångrar lite att jag inte adderade någon typ av trimmer.
Men i det här första bygget har jag lött en 2.2Mohm resistor i parallell med R2 och då stämmer omslagsnivåerna med vad det var tänkt. Motstånden är ju procent på.
Men i det här första bygget har jag lött en 2.2Mohm resistor i parallell med R2 och då stämmer omslagsnivåerna med vad det var tänkt. Motstånden är ju procent på.
Re: Batterimonitor
Ska ta upp ett fyrkantigt hål till en återfjädrande tryckknapp och sedan är det nästan klart.
Funderade på om det i samband med att jag trycker på knappen för att kika på status ska koppla in ett belastningsmotstånd.
Men vad i så fall kan vara lämpligt ohmtal för en sådan?
12 ohm skulle ge runt 1A och känns lite väl högt för ett sådant här litet batteri.
Eller också ska man testa med enbart monitorn som belastning den drar i alla fall en del mA.
Funderade på om det i samband med att jag trycker på knappen för att kika på status ska koppla in ett belastningsmotstånd.
Men vad i så fall kan vara lämpligt ohmtal för en sådan?
12 ohm skulle ge runt 1A och känns lite väl högt för ett sådant här litet batteri.
Eller också ska man testa med enbart monitorn som belastning den drar i alla fall en del mA.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.