Renovering av ännu en mc!
Re: Renovering av ännu en mc!
Man lär sig något nytt varje dag. Tänkte dock i mitt stilla sinne typ valnötter. Hela alltså 

Ja, ypvs har en liten styrdator som styr en motor. Mycket enkelt över 6000 varv vrids motorn till helt öppet, under
6000 helt stängt
När man slår på tändningen gör den en "öppet-stäng" manöver som hörs tydligt.
6000 helt stängt
När man slår på tändningen gör den en "öppet-stäng" manöver som hörs tydligt.
Var det inte nåt med att tidiga RD350LC hade nån annan typ av YPVS ? ..en kompis hade en sån under en kort tid tills motorn rasade och det var hopplöst att få tag i delar till just den.
..Eller var det så att den inte hade YPVS ens kanske hmm...
Vore kul att prova en RD350LC nån gång, jag har kört RD500 men inte 350'n.
..Eller var det så att den inte hade YPVS ens kanske hmm...
Vore kul att prova en RD350LC nån gång, jag har kört RD500 men inte 350'n.
RD350LC hade ingen "power valve".
Jag hade en sådan. Kul att meka med, lät rikta vev samt lagerbyte. Fick en kolv som nöp men det räckte med
honing och en ny kolv.
Jag hade en sådan. Kul att meka med, lät rikta vev samt lagerbyte. Fick en kolv som nöp men det räckte med
honing och en ny kolv.
Senast redigerad av petertub 26 mars 2025, 16:04:40, redigerad totalt 1 gång.
Är inte dessa tvåtaktare ganska ovanliga och svåra att komma över?
Jo de börjar bli ovanliga. Största problemet är nog att hitta delar till dem. Samt soppaförbrukningen.
RD350LC drog 0.8 om man körde snålt, RD500 > 1 l/mil .
När man körde landsväg var det nästan som att man fick kika efter nästa mack när man kommit upp i marchfart.
När man körde landsväg var det nästan som att man fick kika efter nästa mack när man kommit upp i marchfart.
Kollade lite snabbt på www.cmsnl.com och de verkade fortf ha mycket delar.petertub skrev: ↑26 mars 2025, 16:06:41 Jo de börjar bli ovanliga. Största problemet är nog att hitta delar till dem. Samt soppaförbrukningen.
Började grundmåla lite delar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.