Ber om ursäkt för att jag inte återkommit i tråden. Jag lämnade frysen till återvinning då den troligtvis hade låg köldmedienivå. Jag behöll dock termostaten och monterade den i kylskåpet istället. Som väntat blev det minusgrader i skåpet då

men det visar väl iallafall att kylens termostat var trasig. På min-inställning blir det typ +1 till +2 grader. Man kan ju göra det enkelt för sig och beställa en kyltermostat, men roligare vore om man kunde justera frystermostaten så att den ger en lämplig kylskåpstemperatur. Det finns två justerskruvar (temperatur för till/frånslag av kompressor kanske?). Eller är det en alltför crazy ide?
IMG_20240922_161903149_HDR.jpg
Edit: kanske inte en så dum ide ändå. Lite googling ger att den ena skruven (den som går trögast att vrida) bör vara temperaturområdet (kyl/frys) där medurs vridning bör öka temperaturen. Den andra är vad jag förstår hur stor temperaturskillnad ska vara mellan till/från av kompressorn. Frågan är om justering av temperaturområde med automatik också kräver justering av temperaturskillnaden?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.