Hmm, har den här tråden legat i dval såhär länge..?
rvl skrev: ↑28 oktober 2024, 09:12:42
Den analysatorn har något bekant över sig...
Confirmed:
la.jpg
dolch.jpg
Pen skrev: ↑28 oktober 2024, 08:48:14
Den har stått oanvänt i säkert 20år, så när jag startade så var matningsspänningarna (förstås) kass. Efter byte av en handfull små avkopplingstantaler på logikkretskorten och switchelektrolyten i 5V aggregatet så gick den snällt igång. Jag har gjort stickprov och kontrollerat att spela in några få av kanalerna och det fungerar. Den enda avvikelsen är att det förinställda tröskelvärdet för TTL inte fungerar utan man får då använda det fria valet inställt på 1.4V.
Om nu någon ger en slant så kan jag nog fixa detta och även kolla att alla kanaler fungerar och prova triggvillkor mm. Men är budet lågt får man ta en viss risk att fixa till det själv eller så kollar vi tillsammans vid avhämtning. Har man tidigare jobbat med TTL-logik (som jag) så anser jag att den är lättarbetad. Jag skulle nog för övrigt byta resten av småtantalerna också i förebyggande syfte.
Litet liknande situation här, så får tänka på kondensatorena, när jag ska strömsätta den, men har inte tillstånd att lyfta mer än 5 kg just nu, så den får stå i hyllan minst några veckor till.
Har bara två poddar. Senast ja minns att jag körde med den såg jag på dataström från RDS-mottagare, så då behövdes inte många kanaler. Det var i slutet av förra millenniet, för det var på min förra address.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.