Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Macce, jag skrev ditt nummer på fraktsedeln. Vet inte om det är hem eller mobil, men det slutar på ...904.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

jojje: Beror helt på siffran efter +358. Är det 6 går det till min trådlösa lur (som visserligen vidarekopplar automagiskt till min mobil). Är det 44 går det till mobilen...
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det börjar med +35884. Har jag skrivit fel nummer då?

Edit:
Sjuttsingen också, jag har skrivit fel nummer. Jag skrev dubbelåtta isf dubbelfyra. :(

Edit2:
Men å andra sidan tvivlar jag på att det har gått iväg. Det stod inte en enda buss utanför inlämningsstället, bara flera långtradare med deras reklam (Bussgods) på.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Då är det bara för Macce att ring till bussgods och höra om inte paketet redan är framme :wink:

/PeterH
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Ok. Får väl åka via imorrn på hemvägen.

Vad är normal leveranstid inom sverige? Så jag får räkna med ungefär det dubbla hit.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Tog ungefär en vecka för mig med ett 40kg paket genom en tredjedel av Sverige, skickat onsdag ankommet tisdag.

Edit: angående uppdatering på deras sida, som jag inte så det nämnas, så stod det när det blev inlämnat men sedan stod det inte något förrän några dagar senare då det kommit till Malmö och när det 8 timmar senare kommit till Ystad. Verkar som om det kanske bara uppdateras vid ankomst till lite större städer.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Åkte idag på hemvägen via Matkahuolto och hämtade paketet. Hade inga spännremmar med mig, så fick inte hem det med hojen utan farsan fick komma på plats med bilen.

Blir intressant när han kommer hem... :)

Matkahuolto verkar skicka brev när grejerna kommit, hade ett brev i postlådan idag när jag kom hem.

Säkerheten på matkahuolto är något helt annat än med posten. Posten har paketen gömda bakom disk så inte alla kommer åt dem. Här har de en hall i princip helt utan övervakning med många öppna dörrar rakt ut.
När jag pratat med dom i disken så sade de i vilken hylla paketet låg. Fick sedan själv gå och först leta fram vilket paket som är mitt och plocka ner det och fritt gå ut utan att visa något...
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Så var delarna hemma.

Har 18st MDF-delar, 3st HDF(?), 6st rör, 8st gängstångar av varierande tjocklek, 4st T-skenor, 3 stegmotorer och en stor påse skruvar.

Stämmer det?

Skruvpåsen hade ett hål i sig, så några av skruvarna låg lösa i lådan. Förhoppningsvis har inga fallit genom bottnen bara...
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Macce: Om Matkahuolto har en (fungerande) GSM-nummer så skickar de SMS när grejerna anländer.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

OK. Men i detta fall var den inte fungerande.
Nåja, det "problemet" är iallafall löst.

Har lött ihop kretskorten nu, men lade i misstag ena stiftlisten för W-axeln istället för X. Får fixa en till och löda på rätt ställe.

Får försöka hinna fixa målafärg imorgon.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Spelar ingen roll vart du sätter småkorten, det är bara att välja andra nummer i typ Mach3. Allt är software-styrt. 8)
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Ok. Lägger det på W-axeln då.
Blir ju omkastat i mjukvaran då också, men skall ändå bara ställa in det en gång så... :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Typ Mach3 är mjukvaran.
Användarvisningsbild
Jeppsson
EF Sponsor

Inlägg av Jeppsson »

Jojje >> Jag försökt att hänga med i alla trådar om din lillasyster som man kan köpa! (Det där lät inte bra)

Man jag har missat vad är det för glappfria muttrar som du kör med?

/ Jeppsson
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Ja, det har du nog.

Menar du den här? Bild1 och Bild2
Skriv svar