Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Inlägg av Kulla »

Plinkington skrev:
Kulla skrev:Så nu har jag kommit så lång som montering av hotend och där kommer visa problem :)

Först NTC thermistor är helt annat än den i manualen och jag vet inte vad är bra sätt att montera den samt det går inte att ta ner den värmeisolation som sitter på värmare, vågar inte dra för hårt
Jag tror jag fick samma som du, fick ta med tång för att få av värmeisolationen, om det är samma så ska du klippa ena på mitten sen sätta tillbaka på värmaren.
Den andra är för thermistorn, du trär över den efter du lödat på kabeln se till att det blir fina släta lödningar annars drar du sönder isolationen. Om det är samma som min ska där finnas ett litet hål att trä thermistorn igenom sen böjer du bak ena benet och sätter fast med bricka och skruv.

Om det inte är samma utförande som min, inget hål igenom, Så ska du sätta den på utsidan och hålla bägge benen med brickan.
Den är installerat och kommer att bli testad idag när jag kalibrerar den. Tack för hjälpen, det var precis som du sa.
XorXaX

Inlägg av XorXaX »

dbostream skrev:Någon som kan rekommendera en butik som säljer ett paket med kortare stumpar av PLA i olika färger? Vilka färger är inte så noga.
Formfutura har vad de kallar för fun pack.
Acutehawk

Inlägg av Acutehawk »

dbostream skrev:Någon som kan rekommendera en butik som säljer ett paket med kortare stumpar av PLA i olika färger? Vilka färger är inte så noga.
https://www.igo3d.com/en/pla-premium-fi ... nt-1m.html
http://www.creativetools.se/hardvara/3d ... ple-kit-se

Hur mycket vill du ha då? Vad är kortare stumpar?
Skicka ett PM så kan jag nog hjälpa dig.
Var bor du?

/Mats
dbostream

Inlägg av dbostream »

Tack för tipsen, det där paketet formfutura har var typ det jag letade efter, 5-10 meter per färg. Synd att frakten kostar lika mycket som plasten.
dbostream

Inlägg av dbostream »

stenD skrev:blev 103 totalt varav frakten 12, vat 18 euro
Hur lyckades du regga ett konto på den där sidan egentligen? När jag fyllt i alla uppgifter och trycker på "continue" så kommer man tillbaka till samma sida och det står varken om det har lyckats eller ej. Går sedan inte att logga in.
Användarvisningsbild
eero

Inlägg av eero »

Helt säkert något fel på sidan. Jag har konto, lyckades inte logga in - inga felmeddelanden, tillbaka till inloggningen igen!
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Inlägg av Kulla »

Någon som har extra NTC motstånd? :)

Testat skrivare igår, allt funkar, idag kalibrerat den och ntc motstånd visar 0 grader. Kollar och ser att den är brutet så jag behöver ny.

Elfa vill ha 50:- för en men Kjell och Co vill ha 15:- per styck, så jag kommer att beställa några stycken därifrån i morgon. Finns bara på weblagret så jag får vänta några dagar till innan jag börja skriva ut
dbostream

Inlägg av dbostream »

eero skrev:Helt säkert något fel på sidan. Jag har konto, lyckades inte logga in - inga felmeddelanden, tillbaka till inloggningen igen!
Tack då vet jag att det inte bara krånglar för mig.
Acutehawk

Inlägg av Acutehawk »

Kulla skrev:Någon som har extra NTC motstånd? :)

Testat skrivare igår, allt funkar, idag kalibrerat den och ntc motstånd visar 0 grader. Kollar och ser att den är brutet så jag behöver ny.

Elfa vill ha 50:- för en men Kjell och Co vill ha 15:- per styck, så jag kommer att beställa några stycken därifrån i morgon. Finns bara på weblagret så jag får vänta några dagar till innan jag börja skriva ut
Jag har nog ett par över. Kan dock inte skicka idag, så det går nog inte mycket snabbare. Bor i Göteborg men det blir nog en väldigt lång arbetsdag.

Men du kan ju peta dit en pot om du vill få igång med maximal värme. Eller manuell pid. Alt så kan du sänka temp på bädden och köra med blästrad spegel eller tejp. Med andra ord kall bädd.
Användarvisningsbild
drh

Inlägg av drh »

Ja på med lite Tesa Precision Ute 25m x 38mm, 85kr på Bauhaus så kan du printa PLA
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Inlägg av Kulla »

Acutehawk skrev:
Kulla skrev:Någon som har extra NTC motstånd? :)

Jag har nog ett par över. Kan dock inte skicka idag, så det går nog inte mycket snabbare. Bor i Göteborg men det blir nog en väldigt lång arbetsdag.

Men du kan ju peta dit en pot om du vill få igång med maximal värme. Eller manuell pid. Alt så kan du sänka temp på bädden och köra med blästrad spegel eller tejp. Med andra ord kall bädd.
Jag ringde Kjell och beställde 5 st., men tack ändå.

Testat igår kväll att köra med blå Biltemas tejp men glömde att ändra på dator att den ska inte sova när den vill :)
Mikang

Inlägg av Mikang »

Kolla även inställningarna för Windows update, min valde att starta om datorn mot slutet av en monsterutskrift.

/Micke A.
Användarvisningsbild
drh

Inlägg av drh »

Nu börjar det att lossna lite här hemma :)

Nu kom tanten med ett önskemål - hon ville ha en kryddhållare, så det var bara att sätta igång och rita.
657.jpg
Fyra kryddburkar är max vad skrivaren tar
658.jpg
Och trycka på skriv ut
659.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
drh

Inlägg av drh »

Och rita om, jag ritade för tunt och kollade inte hur programmet "skivade" upp utskriften.
Var bara att avbryta utskriften.
660.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
XorXaX

Inlägg av XorXaX »

Den där kommer till Thingiverse hoppas jag! :D
Skriv svar