Den är installerat och kommer att bli testad idag när jag kalibrerar den. Tack för hjälpen, det var precis som du sa.Plinkington skrev:Jag tror jag fick samma som du, fick ta med tång för att få av värmeisolationen, om det är samma så ska du klippa ena på mitten sen sätta tillbaka på värmaren.Kulla skrev:Så nu har jag kommit så lång som montering av hotend och där kommer visa problem
Först NTC thermistor är helt annat än den i manualen och jag vet inte vad är bra sätt att montera den samt det går inte att ta ner den värmeisolation som sitter på värmare, vågar inte dra för hårt
Den andra är för thermistorn, du trär över den efter du lödat på kabeln se till att det blir fina släta lödningar annars drar du sönder isolationen. Om det är samma som min ska där finnas ett litet hål att trä thermistorn igenom sen böjer du bak ena benet och sätter fast med bricka och skruv.
Om det inte är samma utförande som min, inget hål igenom, Så ska du sätta den på utsidan och hålla bägge benen med brickan.
Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Formfutura har vad de kallar för fun pack.dbostream skrev:Någon som kan rekommendera en butik som säljer ett paket med kortare stumpar av PLA i olika färger? Vilka färger är inte så noga.
https://www.igo3d.com/en/pla-premium-fi ... nt-1m.htmldbostream skrev:Någon som kan rekommendera en butik som säljer ett paket med kortare stumpar av PLA i olika färger? Vilka färger är inte så noga.
http://www.creativetools.se/hardvara/3d ... ple-kit-se
Hur mycket vill du ha då? Vad är kortare stumpar?
Skicka ett PM så kan jag nog hjälpa dig.
Var bor du?
/Mats
Tack för tipsen, det där paketet formfutura har var typ det jag letade efter, 5-10 meter per färg. Synd att frakten kostar lika mycket som plasten.
Hur lyckades du regga ett konto på den där sidan egentligen? När jag fyllt i alla uppgifter och trycker på "continue" så kommer man tillbaka till samma sida och det står varken om det har lyckats eller ej. Går sedan inte att logga in.stenD skrev:blev 103 totalt varav frakten 12, vat 18 euro
Helt säkert något fel på sidan. Jag har konto, lyckades inte logga in - inga felmeddelanden, tillbaka till inloggningen igen!
Någon som har extra NTC motstånd? 
Testat skrivare igår, allt funkar, idag kalibrerat den och ntc motstånd visar 0 grader. Kollar och ser att den är brutet så jag behöver ny.
Elfa vill ha 50:- för en men Kjell och Co vill ha 15:- per styck, så jag kommer att beställa några stycken därifrån i morgon. Finns bara på weblagret så jag får vänta några dagar till innan jag börja skriva ut

Testat skrivare igår, allt funkar, idag kalibrerat den och ntc motstånd visar 0 grader. Kollar och ser att den är brutet så jag behöver ny.
Elfa vill ha 50:- för en men Kjell och Co vill ha 15:- per styck, så jag kommer att beställa några stycken därifrån i morgon. Finns bara på weblagret så jag får vänta några dagar till innan jag börja skriva ut
Tack då vet jag att det inte bara krånglar för mig.eero skrev:Helt säkert något fel på sidan. Jag har konto, lyckades inte logga in - inga felmeddelanden, tillbaka till inloggningen igen!
Jag har nog ett par över. Kan dock inte skicka idag, så det går nog inte mycket snabbare. Bor i Göteborg men det blir nog en väldigt lång arbetsdag.Kulla skrev:Någon som har extra NTC motstånd?
Men du kan ju peta dit en pot om du vill få igång med maximal värme. Eller manuell pid. Alt så kan du sänka temp på bädden och köra med blästrad spegel eller tejp. Med andra ord kall bädd.
Ja på med lite Tesa Precision Ute 25m x 38mm, 85kr på Bauhaus så kan du printa PLA
Jag ringde Kjell och beställde 5 st., men tack ändå.Acutehawk skrev:Jag har nog ett par över. Kan dock inte skicka idag, så det går nog inte mycket snabbare. Bor i Göteborg men det blir nog en väldigt lång arbetsdag.Kulla skrev:Någon som har extra NTC motstånd?
Men du kan ju peta dit en pot om du vill få igång med maximal värme. Eller manuell pid. Alt så kan du sänka temp på bädden och köra med blästrad spegel eller tejp. Med andra ord kall bädd.
Testat igår kväll att köra med blå Biltemas tejp men glömde att ändra på dator att den ska inte sova när den vill

Kolla även inställningarna för Windows update, min valde att starta om datorn mot slutet av en monsterutskrift.
/Micke A.
/Micke A.
Nu börjar det att lossna lite här hemma 
Nu kom tanten med ett önskemål - hon ville ha en kryddhållare, så det var bara att sätta igång och rita. Fyra kryddburkar är max vad skrivaren tar Och trycka på skriv ut

Nu kom tanten med ett önskemål - hon ville ha en kryddhållare, så det var bara att sätta igång och rita. Fyra kryddburkar är max vad skrivaren tar Och trycka på skriv ut
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Och rita om, jag ritade för tunt och kollade inte hur programmet "skivade" upp utskriften.
Var bara att avbryta utskriften.
Var bara att avbryta utskriften.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.