Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Nej det stämmer, men oljeplattan är från M3, jag har aldrig sett den i verkligeheten så jag skall göra ett studiebesök för at se om jag kan lösa det bättre, två oringar sitter på dom svarvade hylsorna.
Hittade de kittet jag menar.. http://store.vacmotorsports.com/vac---o ... p1454.aspx
Om du kan tillverka två likadant billigare är jag intresserad. Men jag tänkte först höra med en hydraulik service firma om de går att pressa om originalslangarna med längre slang.. Känner de på mig att jag kommer få problem med längden på slangarna nu när oljekylaren har hamnat en aning längre ner..
Om du kan tillverka två likadant billigare är jag intresserad. Men jag tänkte först höra med en hydraulik service firma om de går att pressa om originalslangarna med längre slang.. Känner de på mig att jag kommer få problem med längden på slangarna nu när oljekylaren har hamnat en aning längre ner..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja det är ju samma princip som den jag tillverkat, men kan man göra den i en del så håller man ju kostnaden nere.
Vi får väl se efter jag varit där och kikat
Har även fått en beställning på ett oljelock till BMW, för att flytta olefilter och så, väntar på ritningen.
Vi får väl se efter jag varit där och kikat

Har även fått en beställning på ett oljelock till BMW, för att flytta olefilter och så, väntar på ritningen.
Kanon, ska kika på IKEA nästa gång jag åker förbi något.petercab skrev:Det kommer från mitt lokala IKEA, 199:-Bully skrev:Vart hittade du det svarta dasslocket?petercab skrev:
Kikade lite snabbt i dag på en lokal byggmarknad men
dom hade bara i ljusare träslag.
Fräst med 3mm fullradie, 0.3 djupt.
EDIT:
Tackar!
Nu var det alldeles för länge sedan jag fick visa upp något här. Så därför kommer nu den första längre provfräsningen tillika 3D-fräsningen i nya maskinen. De största bristerna beror nog snarare på underlaget och beredningen än maskinen. Hålet som syns var borrat bakifrån i MDF-biten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det blir bara en kort video, ingen bild på slutresultatet (hemligheter som vanligt). Inte speciellt spännande :/
- Mizzarrogh
-
Ser ut att vara en honeywell magnet sensor. Skulle gissa att den sitter på vev eller kamaxel.
Snart kommer ni tröttna på mig och mina bilder
Kvällens tillverkning...

Kvällens tillverkning...

Hur känns ytan på den där biten Peter? Det ser ganska så lika ut som det blir i alu för mig.
Den är hundra slät, går inte att känna något alls, ser ju även ut som vibrationer på tapparna men i verkligheten är dom supersläta.
Ingen risk, det är som att vila ögonen.Snart kommer ni tröttna på mig och mina bilder