Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skriv
Håller på att skriva ut en ny Kim nu.
Matningsspänningen är det inget fel på, inte temperaturen heller.
Det enda konstiga var att den matade ut tre gånger så mycket tråd som den skulle när jag provkörde efter att ha bytt arduino. Men den har stora problem med hastighetsförändringar, det tar tid innan hastigheten på plasten kommer ikapp. Allt mellan en halv till en sekund vid en ökning från 30 till 60mm/s utskriftshastighet.
Det enda konstiga var att den matade ut tre gånger så mycket tråd som den skulle när jag provkörde efter att ha bytt arduino. Men den har stora problem med hastighetsförändringar, det tar tid innan hastigheten på plasten kommer ikapp. Allt mellan en halv till en sekund vid en ökning från 30 till 60mm/s utskriftshastighet.
Wolf on Air skrev:Apropå hot-ends så har min Pico precis skickats. Återkommer med recension om några veckor eller nåt, jag har inte ens köpt plast ännu, och skrivaren är en bit från klar fortfarande.
Man har hört talas om denna hot-ends, så jag ser fram emot en recension..

@ wolf
Har din skickats redan ?
Du deltog väl också i Massdrop's köp utav pico'n, min står still och tuggar
Status: Order placed with the vendor
Har din skickats redan ?
Jag var också jäkligt sugen på en Pico. Men jag beställde och fick hem en hexagon dagarna innan pico-dropen dök upp. Hoppas den fungerar bra. Blir det uppgradering till fler extrudrar så siktar jag på en pico.
Hur märker du att hastigheten på plasten laggar? På motorn eller på plaststrängen eller var?PaNiC skrev:Håller på att skriva ut en ny Kim nu.
En idé är att testa att tempen ligger ungefär rätt med "korvtestet" http://elektronikforumet.com/forum/view ... 0#p1036276
Jag ser det under utskrift. Det tar tid innan strängen blir så bred som den ska vara efter en acceleration.
Var köper ni filament? Har ni testat olika butiker och märken? I så fall, vad och vilka skall man undvika?
Jag hade problem med Vellemans som man köper på Kjell & Co.
igo3d.com visade sig riktig bra med helt ok pris per kilo.
-
Jag Kickstartrade, sen köpte jag två till på Massdropdiesel skrev:@ wolf
Har din skickats redan ?

Det är den första som skickats. Tillsammans med en rulle polykarbonat, ska visst vara lite intressant att printa med. Verkar inte gå att få tag på speciellt lätt på den här sidan havet. Börjar nog med PLA ändå pga easy-mode, sen ABS och esoteriska saker när saker känns intrimmade. Tänkte köpa nylon och PVA också, och kanske nån elastomer.
Ah då hänger jag med...
Hoppas denna lilla rackare kommer att presterar bra resultat
Hoppas denna lilla rackare kommer att presterar bra resultat
Igo3d.com har jag kikat på. De verkar ju ha rätt bra utbud. Såg dessutom att de hade fraktfritt över 100eur.Kulla skrev:Jag hade problem med Vellemans som man köper på Kjell & Co.
Ja, om du tar 5 kg du får 1 gratis för 120€ inkl. frakt
Finns flera 5kg deals. Dock inte "standard" 1.75mm ABS. InnoFil3d 1.75 finns men det finns inte lika många färger av den plasten.Kulla skrev:Ja, om du tar 5 kg du får 1 gratis för 120€ inkl. frakt
Nähä, vilket jävla skit.. Skrev ut en Kim vilket gick rätt bra, men remskarvarna därefter blev skit.
Små rörelser är verkligen ett no-no, funkar aldrig. Blir skittrött på detta.
60mm/s, 220 grader efter "korvtestet".
Små rörelser är verkligen ett no-no, funkar aldrig. Blir skittrött på detta.
60mm/s, 220 grader efter "korvtestet".