Perklas CNC 3040 - Såld, Letar ny....
- ochkl0620
- Kontakt:
Re: Perklas CNC 3040 - Nu har den kommit BILDER
Hmm, något sånt skulle pryda min Les Paul rätt fint 

- ochkl0620
- Kontakt:
Gibson Les Paul Traditional 1960 Ebony
EDIT: Snabb på skicka, en Epiphone variant av denna.
EDIT: Snabb på skicka, en Epiphone variant av denna.
Själv har jag en Gibson Les Paul Standard 2012 års modell med orginal Grover låsbara stämmisar och tonepros stall o stränghållare samt att det satt BurstBucker Pro mickar i den åxå, sitter EMG nu...
Fin gitarr det, har några Epiphone Explorers åxå samt en Gibson Explorer och några Fender Strator åxå, och några Squiers, o nån Cort o nån annan åxå för den delen..
Fin gitarr det, har några Epiphone Explorers åxå samt en Gibson Explorer och några Fender Strator åxå, och några Squiers, o nån Cort o nån annan åxå för den delen..

Törs man stoppa ner pumpen som CNC maskinen kom levererad med i vattenbadet ? Alltså man vill ju inte riskera att nått går snett, Made in china betyder ju ibland livsfara... vet jag av egen erfarenhet...
Hur viktigt är det med Touch Plate igentligen... kan nån vänlig själ förklara... 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det förenklar en del, har nu kört i dryga 14år utan så det går nog bra utan ska du se.
Krångla inte till saker och ting i onödan
Krångla inte till saker och ting i onödan

Ska iväg och hämta en dator idag som en vänlig själ skänkt till mig, den lär ska vara en 5år eller nått sånt, så ska se om jag kan koppla in grejerna ikväll...
Sen tänker jag lite på det här med kylningen till spindeln.. den där pumpen vette fan, är den verkligen säker att lägga ner i badet ?...
Sen tänker jag lite på det här med kylningen till spindeln.. den där pumpen vette fan, är den verkligen säker att lägga ner i badet ?...
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det är högst troligt en akvariepump du fått med då det är det som brukar
skickas med, funkar alldeles utmärkt. Likaså den färgglada slangen brukar
funka bra.
Fick du inte med något gravyrprogram till maskinen?
Swech
skickas med, funkar alldeles utmärkt. Likaså den färgglada slangen brukar
funka bra.
Fick du inte med något gravyrprogram till maskinen?
Swech
Ja jag antar att det är en dränkbar pump, ej helt säker på om hela pumpen är dränkbar dock, jag fick bara en kopia på Mach 3 verkar det som...
Känns lite så där att dränka ner den här i vattenbad dock, ser ut som det skulle kunna komma in vatten kring där sladden går in i pumpen...

Dom brukar vara fyllda med någon sorts epoxy liknande runt sladden bakom höljet. Det går förmodligen att ta av höljet och se epoxyn.
Jag har använt värre pumpar i mitt saltvattenakvarium. Dock så brukar det stå max djup och max värme.
Jag har använt värre pumpar i mitt saltvattenakvarium. Dock så brukar det stå max djup och max värme.
Jag skulle aldrig ta på mig ansvaret att ge någon ett råd om en sån fråga. Fråga någon sakkunnig på hemmaplan och byt vid tveksamhet. Better safe than very sorry
Koppla den via en jordfelsbrytare så minskar iallafall risken.