Relädatorn Zusie - Känd från TV :)
Re: Relädatorn Zusie
Jag är lite kluven...(därför det blev två olika) men matt blir säkert bra.
Den blanka e riktigt snygg den med ska ni veta, men men får väl bli matt
Det e ju inte fronten som ska vara det dominerande intrycket heller ... 

> Det e ju inte fronten som ska vara det dominerande intrycket heller ...
Nä, Zusie ska väl inte ut på krogen och ragga direkt...
Nä, Zusie ska väl inte ut på krogen och ragga direkt...

Så du hävdar alltså att Zusie inte kommer gå hem på krogen???
Attans, vad ska jag då med den till??
Attans, vad ska jag då med den till??

Jag tycker att den blanka är ruggigt snygg men som folk säger är väl kanske matt mer passande i sammanhanget...
Matt tycker jag med
Mest för att de flesta frontpaneler jag sett (PDP-8,9,10,11,12,15) varit matta. Det finns iofs exempel på frontpaneler i borstad aluminium också.
Jag tycker du ska göra det halvlätt att byta. Vem vet, det kanske blir skitfränt med den blanka när du har ett gäng blinkande dioder

Jag tycker du ska göra det halvlätt att byta. Vem vet, det kanske blir skitfränt med den blanka när du har ett gäng blinkande dioder

Byta lär jag nog inte göra, såsom denna ska monteras... 
Dags att åka ut till garaget och borra lite hål i alu-panelen nu!

Dags att åka ut till garaget och borra lite hål i alu-panelen nu!

Kan rapportera att efter att ha kollat hur filmerna ser ut när de sitter på riggen kan man konstatera att matt är det solklara valet. 

Ifall det hade funnits en sån där monokrom skärm som visar ljusorange över brunt skulle det kunna vara fräckt med den blanka, så att ljuset reflekteras och sprider ett orange sken över hela rummet.
- anders_bzn
- Kontakt:
Hur tänker du nu, du borde väl veta att alla RIKTIGA datorer har glödlampor och inte dioderpbgp skrev:Matt tycker jag medMest för att de flesta frontpaneler jag sett (PDP-8,9,10,11,12,15) varit matta. Det finns iofs exempel på frontpaneler i borstad aluminium också.

Fullt med LEDs på reläkorten dock

- ochkl0620
- Kontakt:
Jävla dum fråga kanske men vad kan denna skapelse göra mer än vara förbaskat cool 

Inte ett skit
Jag tror du kan räkna snabbare i huvet än vad denna dator kan
Trots det är det ju en Turingkomplett dator (minus minneskravet som alltid) så den kan utföra "allt" som alla andra datorer kan (fast lite lite långsammare). Nyttig övning och cool som fan alltså

Jag tror du kan räkna snabbare i huvet än vad denna dator kan

Trots det är det ju en Turingkomplett dator (minus minneskravet som alltid) så den kan utföra "allt" som alla andra datorer kan (fast lite lite långsammare). Nyttig övning och cool som fan alltså