transistor istället för strömbrytare.
datorerna kommer vara kopplade till en KVM switch för 3 skrämar, 1 tangentbord, 1 mus. Problemet med VNC är ju att mitt operativsystem inte stödjer något sådant än
sen så kommer det ta rätt så mycke plats, det går inte bara och trycka ihop alla sakerna. Med ett antal PCI kort en del ATA/ATAPI enheter så blir det rätt mycke värme!

har funderat en hel del... att sätt över hundra transistorer på ett kretskort kan ta ganska stor plats... eftersom jag gärna vill lära mig FPGA:s så undrar jag om det går att använda FPGA:s istället? I så fall vilken FPGA tycker ni att jag ska börja med?
EDIT: då jag har flera moderkort av samma processor typ så har jag funderat på att ha flera moderkort kopplade till samma PCI kort, detta gör ju att kretskortetet som sköter av/på av PCI kortet kommer bli ännu större (flera transistorer). Så en integrerad krets, typ FPGA som har många I/O pinnar skulle ju vara perfekt.
EDIT: då jag har flera moderkort av samma processor typ så har jag funderat på att ha flera moderkort kopplade till samma PCI kort, detta gör ju att kretskortetet som sköter av/på av PCI kortet kommer bli ännu större (flera transistorer). Så en integrerad krets, typ FPGA som har många I/O pinnar skulle ju vara perfekt.