Alla 7 dioderna ligger i serie, så det är enkelt att förstå.
Precis såsom PeterH har tolkat allt så är det ett MCB (Metal Core Board) dvs uppbyggnaden är Al 1,6mm ett lager termiskt ledande men elektriskt isolerande prepreg och sen ett kopparlager.
Detta gör att det inte finns några genompläterade hål utan att löda ledare till så kablarnas anslutningsledarna måste "ytmonteras".
Det innebär också att AL baskortet inte har någon som helst elektrisk anslutning och helt fritt kan skrivas fast mot valfri kylyta.
För er som inte är så vana att räkna på kylflänsar så LÄS IGENOM HELA DENNA TRÅD så att ni förstår problemen, speciellt om ni planerar att köra 0,8A i dioderna...
Den stepupregulatorn som jag har kikat på heter LM3429 från National Semiconductor ger ca 90% verkningsgrad från dubbla 18650 eller ett 12V blybatteri, samt har möjlighet att dimmas externt primärt med CPU styrd PWM men kan även strömstyras. Förefaller vara en rätt så enkel och rudimentär kretslösning (man kan strunta i en del komponenter om man skiter i EMC skydd).
Anledningen att detta inte ligger i Köp/Sälj avdelningen är att antalet är så begränsat just nu och de som har följt denna tråd bör få lite försprång
Jag kommer självklart att göra en DXF fil med måttsatta koordinater till alla hål samt en borrfil, och det kommer att vara klart innan någon får sina kort.
Jag har noterat följande intresserade = beställningar.
4st till Larda
1st till Jonas2307
10st till PeterH
2st till vfr
4st till tecno
1st till Beast
1st till Johanb
totalt 23 st, dvs nu är alla slut för denna gång.
Är alla överens om sina antal?