MVH/Roger
Var det det bästa du kunde komma på?svanted skrev:finns det någon som inte har förstått att syftet med projektet är inte en fungerande skivspelare....
Jag störs inte av att du snoppar av mig. Du är en person med mycket integritet, som är vetgirig, vill själv och hellre än att skruva sönder något för att veta hur det fungerar, försöker få till med idéer som poppar upp i din skalle.rogerk8 skrev:Eftersom jag redan varit lite busig ikväll så kan jag säga: jag skiter i vad du säger
rogerk8 skrev:Var det det bästa du kunde komma på?svanted skrev:finns det någon som inte har förstått att syftet med projektet är inte en fungerande skivspelare....
MVH/Roger
Stort tack för dom uppmuntrande orden!hsd skrev:Tror nog att Roger kommer fixa spelaren till slut, vägen dit kan dock vara krokig men Roger vågar i alla fall försöka sig fram med udda idéer
Jag ryser när jag läser detta för du är en av dom få som verkligen fattar vad jag håller på med!farskost skrev:rogerk8 skrev:Var det det bästa du kunde komma på?svanted skrev:finns det någon som inte har förstått att syftet med projektet är inte en fungerande skivspelare....
MVH/Roger
Kan det vara så att resan är det egentliga målet? Skulle målet vara att lyssna på skivor är det lättaste och billigaste att gå till myrorna och köpa en begagnad spelare. Skulle målet vara att bygga en spelare bara för att kunna säga till vänner och bekanta att man byggt en spelare så är det lättaste att bygga en rak kopia på ett fungerande koncept, gärna med vitala delar köpta färdiga. Här tror jag mer att målet är att skapa något eget efter eget huvud, dvs, det är vägen till skivspelaren som är drivkraften och kanske inte skivspelaren i sig.
Tack!überfuzz skrev:Roger, testa att spela upp det med 0.75 uppspelningshastighet i youtube. Då låter det inte så illa faktiskt.
Jo, det går helt klart för fort för det både hör och ser man mha strobo (pinnarna vandrar dock väldigt långsamt CW men vad det betyder map procentuell hastighetsavvikelse det förtäljer inte historien).soundbrigade skrev:Gick inte första spåret väldigt fort, eller hade, vem-det-nu-var-som-sjöng, snubblat och satt sig tvärs över mikrofonstativet??
En referens hade hjälpt - artist/låt ...