Har fått ordning på oscillationen ikväll. Plockade först bort två suspekta kondensatorer (220nF på matningen. gamla skruttar jag plockat från ett nätagg en gång i tiden). Sen öka jag Gatemostånden till 100Ω. Då gick det inte få igång Fetarna öht. Men på 47Ω Gick dom alldeles utmärkt. Inga problem alls med att det oscillera. Utgången ser riktigt fin ut alltså. <1mV brus, visserligen kör jag ju på DC-agg nu men ändå.. Kör för övrigt på +-15VDC matning pga klena agg..
Det funka så bra så jag provade helt enkelt att slänga på lite signal och högtalare. Funkade (och lät) finfint. Övergångsdisten försvinner vid ungefär 7mA Iq. Ställer Iq med en pot på 250Ω i serie med ett 390Ω mostånd om jag inte minns fel, som ligger parallellt med fetarna enligt schemat.
Vad som inte fungerar särskilt bra är dock att Iq är väldigt ostabil, även med source-resistorer på 0.33Ω. Det kan dra iväg en 20mA från det att jag inte spelade musik alls tills att jag spelade runt en 5W.
Ville bänka detta dilemma ordentligt och drog på 1A i Iq. Under tiden jag kände på kylplåtarna (ganska små för övrigt) hann strömmen rusa iväg och när jag tittade på likspänningsaggregaten igen visade det över 2.5A och innan jag hann se röken hade trissorna gett vika för värmen

edit: Ett alternativ är att använda IRF9640 istället för IRF9540 för den finns på Svebry. 9640 verkar vara lite kraftfullare fast ha högre Rds(on). Men man bottar väl i princip aldrig fetarna i förstärkare, så frågan är om man behöver man tänka på att ha låg Rdson?