Kress samköp.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Inte heller jag har sett röken av någon kress...
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Näpp. Inget i min brevlåda.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Dom måste väl iaf kunna svara på OM dom har skickat.
Om dom skickat, måste dom väl kunna svara på NÄR dom skickade.

Om dom INTE skickat, ger jag F i hela skiten, å vill ha tillbaka pengarna snarast.

Ett svar kan man iaf begära. Skickat eller inte skickat.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Lugn i båten... jag har ringt idag och berättat hur vi alla känner inför denna :evil: fördröjning. Prylarna ska vara skickade och Marcus skulle ringa till tyskland idag för att få alla kolli-ID:n. Han sa att han skulle återkomma a.s.a.p. (jag tog för givet att det skulle vara idag, men icke).

Jojje: visst kan man lacka ur, med alla rätt, men i detta fall har ju jag köpt alla Kressar till min firma och sedan sålt dom vidare till er (helt utan påslag). Vill ni ha pengarna tillbaka så blir det alltså jag som får stå med Kressar för närmare 52.000:- (som tack för att man försökt fixa bättre pris antar jag :? ) Dexport som sålt maskinerna till mig tycker inte heller att det här är kul, men dom sitter i en liknande situation med sin leverantör som i sin tur sitter och bollar mot Kress!

Det är ju inte som att jag skiter i det här, inte heller sitter jag bara och väntar. Men jag har inte riktigt förutsättningarna för att åka ner och packa maskinerna själv, tyvärr... Jag saknar min maskin också :cry:

/PeterH
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Men den 20/11 skrev du att dom borde vara framme nu. Då måste dom ju vara skickade eller hur? Då är det väl inte för mycket begärt att någon säger rent ut vilket datum dom var skickade. Om dom inte är skickade, då är det någon som pratar osanning, eller hur?

Ett försändelsedatum ska väl inte ta många minuter att få fram, eller hur?

Den här tråden startade den 8/7. :shock:
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Näe, och det är precis det jag frågat Marcus om... När jag skrev att dom borde vara framme den 20/11 så hade jag pratat med Dexport några dagar innan som sa att dom skulle skickas på torsdag eller fredag (15 eller 16/11) och jag räknade då med att dom skulle hinna fram till den 20:e (tyckte inte det skulle behöva ta längre tid än så). Det var alltså jag som gissade att dom skulle hinna fram till 20/11 eftersom andra paket jag fått från tyskland inte tagit mer än 4 dagar.

Imorgon när jag prata med Marcus igen ska jag kräva ett datum när maskinerna SKA vara framme och framför samtidigt dina krav på återköp (som troligtvis jag får stå för).

/PeterH
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jag kan vänta en eller två månader till på att ha min kress utan att det är ett större problem då jag redan har en 800... men jag vill iaf veta att den är påväg så man får den någon gång...
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

PeterH skrev den 9e november:
"Nu har jag pratat med killen i tyskland och han sa att maskinerna är färdiga och skickas idag eller på måndag från Kress! Maskinerna kommer levereras direkt hem till er för att inte behöva dra ut på tiden ytterligare."

Fick du aldrig någon bekräftelse på *att* de skickats?
Det låter lite underligt att ingen reflekterat över det tidigare.

Nöj dig inte med ett datum på när de ska vara framme. Se till att du får:
*Bekräftelse på att de är skickade.
*Datum på när de skickades.
*Kolli-id. Vilket du borde fått i samband med att de skickades. Sånt ska man inte behöva be om.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Du är alldeles för snäll PeterH. Om din leverantör inte fattar att det är andra hållet som problemet finns, så är dom inte seriösa. Men självklart fattar dom det. Du måste säga till med STORA bokstäver ibland.

Det var du som ville ta på dig det här från början. Att du inte ville ha något själv för det är upp till dig, men du måste iaf sköta det på samma sätt som dina andra affärskontakter. Det är bara att gilla läget och fortsätta. Ingen hade väl sagt nåt om du plussat på skälig ersättning heller för den delen?

Att du skulle gå 52,000:- back tror jag inte alls på. Det är bara att kräva tillbaka från din leverantör pga att maskinerna inte höll specen. Annars kan du bara sälja dom själv, men hela summan i back? Du ska väl inte kasta dom på tippen?

Hade jag stoppat att ta emot beställningar på Lillsyrran efter 5st, som var meningen från början, då hade tex du blivit sur på mig, pluss 30st andra likaså. Nädå, jag fick acceptera fakta, hade jag skrivit ett datum då hade jag gjort det, fast att jag går förlust varje dag jag inte kan bygga nya och sälja för "normalt" pris. Hade jag inte haft dom 30st extra maskinerna, så kunde jag ta ut 2000:- mera per maskin. Det blir 60,000:- i runda slängar, och det är ren förlust. Inte gnäller jag för det, eller?

Om någon eller några kan vänta flera månader till är väl helt OK, men jag försöker leva på det här. Ska jag bara sitta på mitt breda arsle å vänta i all evighet, eller ska jag göra slag i saken å kapa bort en extra kostnad jag inte har nån nytta av?

Dom flesta ville inte ha leverans pga att dom väntade på Kressen som skulle komma i samma paket. Jag får ingen hjälp av dom som bygger Lillasyster, pga att dom kan inte testa mera än att bygga ihop. Jag kan inte börja på en ny omgång med fräsar för jag vet inte om jag måste ändra på något. Det var det som var vitsen med hela upplägget. Och jag kan inte sälja dom 10 Kressmaskinerna jag har köpt, men inte fått. Hur kul är det tror du?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag *har* sagt till med STORA bokstäver och begärt kolli-ID men kronan verkar inte ramla ner. Jag har precis ringt och talat om att det inte längre är acceptabelt, går inte maskinerna före lunch idag så blir det returer! Jag har också krävt att kolli-ID:na ska vara mig tillhanda idag!

Edit: Marcus har ringt och lovat att dom maskiner som är färdiga skickas idag. Det hade blivit ett missförstånd där leverantören i tyskland trott att han skulle invänta även dom sista maskinerna från Kress :? Jag kommer få kolli-nr efter lunch och meddelar då dessa till berörda personer...

Jojje: jag hoppas att du ändå haft någon hjälp av dina lillasyster-kunder, det finns ju trots allt ganska mycket som hänt långt innan Kressen gick att montera :roll: För att kunna köra lite tuffare tester så har ju du haft en Kress hela tiden?

När det gäller mina möjligheter att lägga på priset på Kressarna så är det väl bara att läsa Kress-diskussionen igen, det kändes inte som att någon var villig att betala något extra eftersom CNC-plus i tyskland i princip hade samma låga pris! (så här i efterhand hade det varit bättre om var och en själv beställde därifrån).

/PeterH
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jojje: jag hoppas att du ändå haft någon hjälp av dina lillasyster-kunder, det finns ju trots allt ganska mycket som hänt långt innan Kressen gick att montera För att kunna köra lite tuffare tester så har ju du haft en Kress hela tiden?

Jodå, det har hjälpt, men bara till monteringen i stort sätt. Men jag kan inte köra vidare utan att få dom testade även vid fräsning. Det är det som är det viktigaste. Om jag ska göra det själv, varför ska jag då göra 34st extramaskiner? :wink:
Sen har jag inte haft någon själv heller, jag har skickat iväg alla till förväntansfulla kunder.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Nu är det helt klart efter lunch, även i tyskland. :)
Blev det någon bekräftelse på att det är skickat och kolli-nummer till berörda mottagare?
larky
Kontakt:

Inlägg av larky »

nu har jag fått kollinr med mail
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Berörda mottagare har fått mejl, övriga kommer förhoppningsvis snart få mejl också. Det är några maskiner som inte ännu är fixade hos kress (totalt 4st.) alla andra är påväg.

Jag kommer att ligga på Kress med dom sista 4 maskinerna också!

/PeterH
Användarvisningsbild
Knotas

Inlägg av Knotas »

Yes! Status: På väg... :)

Hoppas Kressen är värd väntan och allt besvär för PeterH och även Jojje.
Det lär nog dröja innan någon på forumet vågar åta sig ett samköp igen... :?

Ifall fraktkostnader eller utlandssamtal behöver täckas är jag villig att ge mitt bidrag, säg bara till.

Stort tack och ursäkta för allt besvär.
Skriv svar