4 CR2430 parallelt kopplade i "paket"
-
4 CR2430 parallelt kopplade i "paket"
Hej!
Jag behöver byta batterier i en del trådlösa skärmar (e-ink). Dessa drivs med batteripaket nedan:
Alltså 4st CR2430 parallelkopplade. Jag vill slippa beställa från tillverkaren på grund av dyra leveranskostnader men hittar inte några sådana färdiga paket någonstans. Vet någon var man kan köpa?
Jag behöver byta batterier i en del trådlösa skärmar (e-ink). Dessa drivs med batteripaket nedan:
Alltså 4st CR2430 parallelkopplade. Jag vill slippa beställa från tillverkaren på grund av dyra leveranskostnader men hittar inte några sådana färdiga paket någonstans. Vet någon var man kan köpa?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: 4 CR2430 parallelt kopplade i "paket"
Du kan inte tänka dig att tillverka ett paket själv genom att använda batterier av denna typ: https://www.electrokit.com/cr2430-slf-p ... RevWB_SGZ8 ?
-
Jag hade helst sluppit det, behöver 20-30 stycken paket nu, och kommer behöva fler framöver.
Finns att köpa här.
Lågt styckepris men vad kostar det att få hem?
https://lusbattery.en.made-in-china.com ... egt03n5e06
Lågt styckepris men vad kostar det att få hem?
https://lusbattery.en.made-in-china.com ... egt03n5e06
-
Tack!
Det var just undvika transport från Kina jag hoppades på dock. Det är där tillverkaren finns så där har jag en rimlig kontakt. (Men stort tack för ett alternativ!)
Det var just undvika transport från Kina jag hoppades på dock. Det är där tillverkaren finns så där har jag en rimlig kontakt. (Men stort tack för ett alternativ!)
Det där är extremt billigt. Även om frakten kostar $50 så blir det mycket billigare än om du hittar en Europeisk leverantör.
Vanligt är att grossister tar ca 150kr för liknande pack i Sverige.
Vanligt är att grossister tar ca 150kr för liknande pack i Sverige.
Du har helt rätt. Jag tänkte på Litiumjonbatterier.
-
Ja, har bett om pris på frakt. Priset oroar mig dock - de batterierna jag använt hittills håller i upp till fem år. Men priset kanske är värt risken att testa.
Edit: Alltså lågt pris betyder ibland att man får skräp

- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jag gjorde ett eget paket, visserligen bara med två batterier, limmade en grov kopparkabel på pluspolerna, och samma på minuspolerna, men med krympslang mellan batterierna så jag inte kortslöt. På med den stora krympslangen och krympte, det sitter som berget. Om det håller i 5 år vette tusan, det är inne på andra året nu och funkar som det ska.