K: CPU-kylare med heatpipes

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
janaf
EF Sponsor
Kontakt:

K: CPU-kylare med heatpipes

Inlägg av janaf »

Jag ska inte använda dom till en CPU utan till ett Peltierelement / kylare för att få ut värme ur en låda. Så det spelar ingen roll vilken CPU den är avsedd för. Den behöver ha några centimeter mellan den kylda ytan och kylflänsarna. Jag ska ha isolering där. Fungerande fläkt är inget krav.
jgb

Re: K: CPU-kylare med heatpipes

Inlägg av jgb »

Har en som är 12x12 cm övre del , 4 cm mellanrum till kylplattan som är 5x4,5 cm.
Sockel hållaren finns , även fläkthållaren (byglar) komplett , laddar upp bild när jag får intresse.

Har även en kylar tower 9x6,5 cm i botten och 11 cm hög

Finns i Helenelund
Skriv svar