Noterar hur impedansen på basen drar iväg kraftigt. Vad hade din hifibögige kompis att säga om det?!

Om su själv söker på elementet på webben, vad får du då för rekommendationer?
Vem bryr sigOm su själv söker på elementet på webben, vad får du då för rekommendationer?
Förmodligen fattar du inget hellerToPNoTCH skrev:Vem bryr sig![]()
Tack för att du vill lära mig saker!ToPNoTCH skrev:Jag vet inte om det ens är lönt att bry sig om vad du håller på med för du är så jävla envis.
Begrip att hur din högtalare låter är inte en konsekvens av hur du fördelar akustiskt ljudtryck över dina element.
Ett element kan ha SPL över ett register men det består defacto av distorsion.
Om du verkligen VILL ta till dig information från forumet så gör jag ett sista försök här:
Grundregel 1 när man designar högtalare är att diskanten bör delas av på dubbla resonansfrekvensen (Kan du lista ut varför ?)
Grundregel 2 när man designar högtalare är att diskanten bör vara dämpad 18dB vid resonansfrekvensen (Kan du lista ut varför ?)
Den fantastiska uppfinningen att inte dela av diskanten alls, är inte så klurig. Det kan jag lova dig.
Vad är distorsion?Begrip att hur din högtalare låter är inte en konsekvens av hur du fördelar akustiskt ljudtryck över dina element.
Ett element kan ha SPL över ett register men det består defacto av distorsion.
Mycket intressant men nej, jag vet inte varför så förklara gärna.Om du verkligen VILL ta till dig information från forumet så gör jag ett sista försök här:
Grundregel 1 när man designar högtalare är att diskanten bör delas av på dubbla resonansfrekvensen (Kan du lista ut varför ?)
Mycket intressant men nej detta förstår jag inte heller, förklara gärna.Grundregel 2 när man designar högtalare är att diskanten bör vara dämpad 18dB vid resonansfrekvensen (Kan du lista ut varför ?)
Gissar att du menar basen.Den fantastiska uppfinningen att inte dela av diskanten alls, är inte så klurig. Det kan jag lova dig.
Nej...Det är MIN -12dB/oktav vid rekommenderade 2kHz (Vilket råkar vara dubbla resonansfrekvensen...Låter det det bekant ?)Beyma specad till 1,5kHz-20kHz med en rekommendation om brytfrekvens vid 2kHz OCH -12dB/oktav (max).