Linuphonen - modulerna, 32 steg och Ljudlabbarna

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: Linuphonen - modulerna, 32 steg och Ljudlabbarna

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Baksidan ser inte så spektakulär ut.
IMG_0183.JPG
I något hörn ska jag sätta ett enkelt nätaggregat men kan inte riktigt bestämma mig hur det ska se ut. Modulerna kör med +/-12V resp +/-15V. Många moduler har ett par LM78/xx/79xx på korten. Tanken var att dra fram råspänningar till kontakter på baksidan men frågan är vad jag ska ha för råspänning som passar både 12 och 15V.
Läser jag innantill ska LM7812 ha minst 14.6V för att kunna reglera och 7815 ha 17.7V. Alltså bör jag ha +/-18V på snörena. Men max inspänning är 35V och strömförbrukningen (till kretsarna) låg, så råspänning på +/-18V verkar väl OK. Det blir att laborera lite och se om de trafar jag har på 12-0-12 VAC fixar biffen. Jag tappar ju två diodspänningsfall.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: Linuphonen - modulerna, 32 steg och Ljudlabbarna

Inlägg av HUGGBÄVERN »

En slutrapport:

De flesta av mina fula plåtvinklar till modularen är borrade och jag har printat ut papper med text och symboler som ska klistras med sprejlim på plåtabitarna. Det blir dagens jobb. Sedan blir det att koppla ihop panelens rattar, knappar och kontakter med korten och testa dessa ett och ett. Det här kan bli ett evighetsjobb i takt med att jag får massa nya idéer om kul moduler jag kan lägga till. Jag har ju sekvensern att bygga klart med och alla små ljudmojänger som ligger spridda i rörorna (om det ändå var EN röra).
Det tickar sakta på; ledningselektronerna välla långsamt framt i ledningen, som man säger.

Bild
Skriv svar