Electrokit Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 03.05 2019-11-23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 18.34 2019-10-30 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

Väldigt uppfylld av ny energi och inspiration, har jag plockat upp chassit jag hade börjat jobba med för nästan ... många år sedan. Första inlägget gjordes väl 2006 och sista 2013, men nu känns det som om jag måste bygga klart av flera skäl.
Jag måste skruva ihop mina oortodoxa två-vägare, ett par premiumhögtalare, vilka vill ha lite mer än någon blyg rörwatt. 25-30 Watt borde vara mer passande.
I min samling av delar till bygget har jag chassit, transformatorerna, socklar och en påse blandade småkomponenter och i USA ska jag hämta de stora kondingarna till nätdelen. Men viktigast är ju utgångsrören, vilka är (ursprungligen japanska, numera kinesiska) effekttrioder med en udda 50 Volt glödspänning, anpassad till den japanska nätspänningen. Jag behöver fyra, trodde jag hade sju men hittar nio stycken. Jag ser att priserna på dessa godingar idag ligger på tusenlappen styck!!!! :mrgreen:

Så här står chassit på mitt soffbord och väntar tills jag är tillbaka. Jag har fortfarande en del beslut jag måste fatta för det finns lite varianter gällande biasinställningar, drivrör och i viss mån nätdelen.

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme