K: bärbar oC, win 95

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
MNorrgren
Tidigare citizendildo

K: bärbar oC, win 95

Inlägg av MNorrgren »

Hejsan

Jag önskar köpa en äldre pc, anpassad för win 95. Har en massa äldre spel som jag tänkte köra med ungarna.

Det kan vara en stationär men helst bärbar. Så länge den startar är jag nöjd, utseende eller så kvittar. Är det en bärbar med dåligt batteri går det också bra. Så länge det går att köra med strömsladd.

Önskar köpa en så billigt som möjligt pga mammaledig fru, själv jobbar som sjuksköterska så vi har inte jättekul ekonomi för tillfället...

Har ni något i gömmorna så säg gärna till.

Jag bor i skåne så fördel där, men betalar för frakt om det måste skickas.

Mvh Micke
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: K: bärbar oC, win 95

Inlägg av Glenn »

Tänk på att så gamla (W95-era) inte alltid har ljud, sällan har ethernet (går att lösa med PCMCIA) och om man vill köra inbyggd skärm var det ofta en lågupplöst dualscan.

Dock så kan man ju ha en lite nyare med sånt inbyggt men som ändå kan köra W95 (eller hellre W98 isåfall).
Användarvisningsbild
MNorrgren
Tidigare citizendildo

Inlägg av MNorrgren »

Tack för info! Ljud är inte så viktigt och internet inte så heller. Har allt på skivor så ska gå bra!
Användarvisningsbild
notetoself
EF Sponsor

Inlägg av notetoself »

Har fått nedanstående av en forummedlem, och skickar den gärna vidare. Men det kanske är för nytt för dig?

Spec:
HP compaq nc6000, Pentium M/1.5 GHz, 512 Mb. XP finns installerat (men skulle behöva en fräsch installation), parallellport, seriell port, VGA, ethernet, wlan, 2 x USB, PS/2, dvd.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Tidigare citizendildo

Inlägg av MNorrgren »

Är det stationär eller bärbar?

Tror ni att det går att köra win 95 på den burken?? :humm:

Såg nu, börbar. Men det vore kanon ju! Tar resten i pm!
Skriv svar