Intressekoll: fräs och svarv grejer i varierat skick

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
Lasp

Re: Intressekoll: fräs och svarv grejer i varierat skick

Inlägg av Lasp »

Att grejorna har legat och fått rost på ena halvan, det är väl mer negativt, än om det vore jämt fördelat?
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Henry skrev:Är förresten inte hylsan på din bild ej konisk?
Det ser onekligen så ut på bilden. :humm:
Är det en synvilla?
persa

Inlägg av persa »

Det är konstigt hur saker och ting kan se ut i en kameras öga :humm:
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Ja för jag tänkker att det där kan ju bara inte fungera.

Lasp, kan jag inte uttala mig om men det kan nog vara både beroende på, dock mindre och ta bort och en sida som är helt ok och ev kunna mäta upp med vid ev behov eller så tex.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

Henry skrev:V
Grym: måtten på spännhylsan vad gäller längd och mått på bredaste stället stämmer väldigt bra med dina mått, har även några fler hylsor i allehanda storlekar än på bilderna som jag tror kan ha samma mått. Är förresten inte hylsan på din bild ej konisk? De jag har är.

.
dom är koniska med lite mer än 7mm, eller så, men bilden gjorde att det ser rakt ut

kolla med x-il först, jag kollade bara efter komplettering av saker som ligger och skrotar, och tyckte det så rimligt likt ut
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

skulle det finnas dubletter i 20,25 eller 30 så är jag intresserad av en spännhylsa
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jag har lämnat ett startbud till Henry men vet att han skickat meddelanden med flera.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Man måste väl presentera buden i tråden?
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Har aldrig varit en budtråd, bara intressekoll för att veta om det fanns någon här ens och det kunde vara värt jobbet.

Men nu när det kommit en del intressenter, vilket jag inte trodde, kan jag göra om det till en säljtråd. Det är även det att jag ju fått gå på jobbet men har en månads uppsägningstid så bör inte skapa större problem hoppas jag.

Sedan om allt skall gås igenom, om det är ett krav för alla, så är det rätt mycket jobb rent allmänt och som jag nämnt så finns allt en 10 meter upp på en ställning just nu och måste tas ner för det är en omöjlighet annars, men kolla på någon bit si och så går säkert bra. Trucken vi har har har dock lagt av så någon firma skulle komma och ta en titt men de har inte kommit än.

Sedan är det kartonger till det hela som måste hålla men skickar det förmodligen i dom lådorna som det är i för det väger och dom lådorna skall hålla, får se men bör även det kunna fixas.

Så om det är krav att gå igenom allt så kan jag inte göra detta förrän trucken är fixad då jag måste ta ner det, det är bla lite därför jag varit avvaktande för jag måste veta att allt funkar hela vägen så att säga.

Kan väl lägga det som bud men det blir då först när trucken är fixad annars en tid på minst en 2 veckor, men kan kolla upp mindre grejer under den tiden men inte allt för det finns det absolut inte plats förrän det är nere på marknivå.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Mitt intresse är oförändrat även om tiden drar iväg lite. I första hand för allt om frakt kan lösas på vettigt sätt, sekundärt för enstaka bitar. Det är dina(eller ditt jobbs?) grejer, så det är du som styr hur du vill sälja.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Frakt löses på ett eller annat sätt. Det är en stor lokal som håller på och tömmas och chefen har sagt att jag får ta precis vad jag vill där, vilket jag absolut gör.
:)
Det har för övrigt nu varit folk med trucken och det var nåt skit med nån kontakt eller vad det var men sedan visar det sig att batterierna är totalt döda, tar bara knappt 1% laddning om ens det, så någon har dragit de i botten och inte laddat dom efteråt och sedan har den stått så en bra tid. Batterierna var lite halvkassa innan men de gick och ladda i fall rätt ok men nu är dom helt körda i botten och förstörda.

Då det inte heller finns några pengar i företaget så är nya batterier inte prio 1 av chefen men det nämndes att det skulle skaffas några lithium batterier i framtiden att fylla den med istället för de bly-syra gel som fanns där. Då jag måste ha trucken för att ta ned grejerna och den inte kommer att vara tillgänglig på en månad om det räcker så kan jag således inte ta ner grejerna.

Men jag klättrade upp och hade mig och riskerade livhanken och drog ned grejerna i tuunga påsar under en 4 timmar i dag så allt utom från en låda är nu nere så det kan kanske bli något av detta ändå trots allt. Tar den sista lådan i denna eller nästa vecka, får se.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Precis samma sak jag hade gjort i den situationen. Ibland orkar man inte vänta på att allt strul ska lösa sig.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Hur gick det med detta? Jag har fyllt mitt akuta behov med grejer redan, men fyller gärna på mer.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Ja det har blivit bra försening med detta för nyckeln till lokalen har blivit bortslarvad av chefen och låset är någon specialtyp som han dock nyligen fick tag på. Vi kan få det denna vecka så kan jag fortsätta med det då annars blir det nästa.

Har dragit ner en hel del av det redan innan det där och har nu bara en låda kvar.
Skriv svar