Menar du skärmning av strömkablarna mot ljudkablarna?
Som sagt tidigare, kan ju inte sånt här.
Och varför fungerar det få jag har två separata strömkällor
Sökningen fann 3 träffar
- 3 juni 2016, 22:18:50
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med jordning (tror jag)
- Svar: 7
- Visningar: 1690
- 3 juni 2016, 19:53:49
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med jordning (tror jag)
- Svar: 7
- Visningar: 1690
Re: Problem med jordning (tror jag)
Mäter jag så är det inget motstånd på svart kabel in och svart kabel ut så den bör ju gå rakt igenom
Omvandlaren heter CPT (Car Power Technology)
Omvandlaren heter CPT (Car Power Technology)
- 3 juni 2016, 19:13:28
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem med jordning (tror jag)
- Svar: 7
- Visningar: 1690
Problem med jordning (tror jag)
Jag har en ES9023 (I2C DAC) kopplad till en Raspberry. DACen får sina 5V ifrån Raspberryn 5V pinne och en GND pinne DAC har ljudkoppling till en AMP som går på 12V. Kopplar jag in 12v till förstärkaren(AMP) och tar en usb kabel och matar Raspberryn med 5v USB ström fungerar allt som det skall, klart...
