Sökningen fann 496 träffar
- 5 juni 2026, 13:33:23
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: ESP32 GND pins
- Svar: 15
- Visningar: 1864
Re: ESP32 GND pins
Jag kopplar i alla fall inte ur extern power när jag sätter i usb-kabeln för att uppdatera programmet.
- 10 maj 2026, 11:10:27
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Elektrisk webergrill, jordfelsbrytare löser ut
- Svar: 66
- Visningar: 20057
Re: Elektrisk webergrill, jordfelsbrytare löser ut
Den här tråden hade jag glömt.
Efter att ha provat några dagar med blandat resultat (jfb löste ibland, men oftast inte),
så tröttnade jag och köpte nytt element.
Sedan dess har den fungerat utan problem.
Efter att ha provat några dagar med blandat resultat (jfb löste ibland, men oftast inte),
så tröttnade jag och köpte nytt element.
Sedan dess har den fungerat utan problem.
- 1 maj 2026, 22:44:45
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Problem elmoped Vessla
- Svar: 6
- Visningar: 1578
Re: Problem elmoped Vessla
Håller inte den där "Batteridoktorn" på med batterier till Vessla?
- 18 mars 2026, 19:12:14
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Snabb leverentör av monterade PCB
- Svar: 16
- Visningar: 4134
Re: Snabb leverentör av monterade PCB
Jag beställde pcb från JLCPCB 4/3 och valde billigaste frakt med momsen betald, dom kom idag, 18/3.
Det lär ju vara monterade kort som är problemet då.
Det lär ju vara monterade kort som är problemet då.
- 29 januari 2026, 22:21:39
- Kategori: Material / Bearbetning
- Tråd: tunn plyfa för laser ?
- Svar: 11
- Visningar: 7953
Re: tunn plyfa för laser ?
Amazon har massor med olika tjocklekar.
- 1 januari 2026, 17:55:22
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Blandade notiser om att bygga ett batteri för hembruk
- Svar: 10
- Visningar: 2485
Re: Blandade notiser om att bygga ett batteri för hembruk
Eller ett begagnat elbilsbatteri, så slipper man bygga den biten själv.
Det är många som håller på med sånt, exempelvis Dala: https://www.youtube.com/@DalasEVRepair/videos
Det är många som håller på med sånt, exempelvis Dala: https://www.youtube.com/@DalasEVRepair/videos
- 28 oktober 2025, 15:06:33
- Kategori: Jobb / Tjänster
- Tråd: T: skära/fräsa en ram [LÖST]
- Svar: 29
- Visningar: 13251
Re: T: skära/fräsa en ram
Om man inte skär en halva i taget, om det ens går? Alltså typ skära ena sidan, vända, skära andra. Med lite jigg och exakt försågad platta kanske. Men jag vet inte Chansen att jag får ihop det snyggt är nog väldigt nära noll :D Det enda jag kan göra är att skära ut den i två delar och limma ihop, o...
- 28 oktober 2025, 13:19:00
- Kategori: Jobb / Tjänster
- Tråd: T: skära/fräsa en ram [LÖST]
- Svar: 29
- Visningar: 13251
Re: T: skära/fräsa en ram
"Tanken är att ramen ska vara synlig med 30mm runt om, så hålen centreras på det."
Stämmer verkligen det med din ritning?
Stämmer verkligen det med din ritning?
- 28 oktober 2025, 12:29:10
- Kategori: Jobb / Tjänster
- Tråd: T: skära/fräsa en ram [LÖST]
- Svar: 29
- Visningar: 13251
Re: T: skära/fräsa en ram
Jag tror min laser tar 380x385mm, så det borde funka.
Men jag hinner inte göra något förrän till helgen.
Bestäm gärna rätt dimension på borrhålen, det är alltid sämre att borra upp dom.
3mm MDF är inte dyrt
Men jag hinner inte göra något förrän till helgen.
Bestäm gärna rätt dimension på borrhålen, det är alltid sämre att borra upp dom.
3mm MDF är inte dyrt
- 28 oktober 2025, 09:44:52
- Kategori: Jobb / Tjänster
- Tråd: T: skära/fräsa en ram [LÖST]
- Svar: 29
- Visningar: 13251
Re: T: skära/fräsa en ram
Borde få plats i min laser.
Jag skär ut en hel del i 3mm MDF, tycker det är ett utmärkt material att bygga med.
Jag skär ut en hel del i 3mm MDF, tycker det är ett utmärkt material att bygga med.
- 17 september 2025, 19:10:58
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: längsta kabel givare i2c
- Svar: 14
- Visningar: 12214
Re: längsta kabel givare i2c
Jag har max en halvmeter kabel med i2c, redan vid 1 meter kan det bli problem.
Finns säkert bra sätt att lösa det men det är över mina kunskaper.
Finns säkert bra sätt att lösa det men det är över mina kunskaper.
- 17 september 2025, 19:06:47
- Kategori: Optokomponenter
- Tråd: RGB led?
- Svar: 4
- Visningar: 6968
Re: RGB led?
Är väldigt lik dom Neopixlar jag använder, i så fall är det Ground vid det kapade hörnet.
https://cdn-shop.adafruit.com/datasheets/WS2812B.pdf
https://cdn-shop.adafruit.com/datasheets/WS2812B.pdf
- 30 april 2025, 07:56:07
- Kategori: Mjukvara / Litteratur
- Tråd: Fusion360 expired - vad nu?
- Svar: 30
- Visningar: 30752
Re: Fusion360 expired - vad nu?
"Noterade en banner idag att den joddlar om något kommer förändras i september.., brist på åtkomst om man inte uppdaterat nåt.... Men reflekterade inte över innebörden förän jag klickat bort den.... Någon som läst och förstått?? ;)" Det var väl att Windows 10 inte stöds efter den datumen, ...
- 17 april 2025, 21:02:09
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Ytmontering ytmontering YTMONTERING suck
- Svar: 37
- Visningar: 11888
Re: Ytmontering ytmontering YTMONTERING suck
Jag köpte en "Sample book" med motstånd och kondensatorer i 0805 från Ali för några år sedan. https://vi.aliexpress.com/w/wholesale-0805-sample-book.html?spm=a2g0o.home.auto_suggest.1.5f5d76dbnEdiCn Finns givetvis även andra storlekar. Det går ju rätt fort från Kina nuförtiden. 0805 är lag...
- 21 februari 2025, 12:50:57
- Kategori: Inbäddade system / Inbyggda system / IoT
- Tråd: Uppdatering gav problem? ESP32 - Arduino IDE
- Svar: 15
- Visningar: 27029
Re: Uppdatering gav problem? ESP32 - Arduino IDE
Kan det vara samma problem/lösning?:
https://forum.arduino.cc/t/onewire-libr ... /1266351/8
https://forum.arduino.cc/t/onewire-libr ... /1266351/8
