Sedan jag tagit de här korten har jag byggt en till likadan och jag kommer nog bygga fler fast då semi-modulära så man får användning för de där patchkablarna ^_^

Ja att hitta rätt IC-kretsar och transistorer var lite klurigt. Jag fick använda ersättare för några.JimmyAndersson skrev:Pehr: Var det någon del som var svår att få tag i till synthen?
...och ansöka om mer pengar...JimmyAndersson skrev:Måste nog ansöka om fler timmar per dygn...
Ja, jag hade precis byggt klart den när jag spelade in ljudfilen. Visste inte riktigt vad alla kontroller gjorde så jag testade nog allt tror jag. Jag får spela in nåt nytt när jag fått nån MIDI to CV konverterare.Jack skrev:Synthen lät riktigt bra faktiskt, många "bil-aktiga" ljud.
Jag var med i SAS ett tag tror jag men det kom så många brev så jag inte orkade med att läsa så lämnade den. SDIY har jag inte hört talas om ska kolla upp dendar303 skrev:Vill du lära dig mer och finna fler likasinnade så kan jag rekommendera mailinglistorna SAS & SDIY (om du inte redan är med förstås!)