Blev precis "färdig" min SID-synth som bygger på modulerna från ucapps.de. För er som inte vet vad det är så är det en synth byggd kring det gamla C64-ljudchippet. I dettafall MOS6581. Den består (hitills) av CORE- och SID-modulen, men det är tänkt att jag ska bygga ut den någon gång. Den styrs förtillfället helt via MIDI där den också programmeras. Med hjälp av ASID XP på datorn kan den även spela .sid-låtar (laddade nyss ner 31000 st

Rent ljudmässigt så låter det faktiskt sjukt bra. Trodde mina kassa och blottade kopplingar skulle få gitarrstärkaren att brumma ihjäl sig, men icke. Låter säkert bra mycket bättre med ett riktigt ljudsystem också.
En liten bild:

Sådär ser den ut förtillfället. Men jag har tänkt att utöka den med lite knappar, rattar och lysdioder lite senare. Det roliga med Ucapps-projekten är att de kan byggas jäkligt enkelt, men sedan utökas extremt mycket. Som tec Fulbert gjorde i någon tråd.
Kretskorten är beställda från http://www.avishowtech.com/mbhp/ för 5 dollar styck, de är av riktigt bra kvalite enligt mig.
Det var nog allt för nu.
//jack
EDIT: Projektet är färdig och här är resultatet:

Längre fram i tråden finns fler bilder.