Jag vill inte påstå att jag har kommit allt för långt ännu, jag började i morse med den, men jag är på väg iallfall.

Jag använder mig av en vanlig 80 mm PC-fläkt som jag lyft av själva den roterande delen på. För att få av den petade jag bort en gummiplopp i botten och tog bort en låsring. Därefter var det bara att dra ut den. Det visade sig att magneterna i den håller fast den såpass bra att man kan köra fläkten uppochned utan att ha satt tillbaka låsringen.

Därefter bröt jag bort alla fläktblad på den och slipade till dom utstickande kanterna och limmade fast ett kretskort på den med en bit musmatta emellan för att få en viss vibrationsdämpning.

Lysdioder av modell mindre har jag ganska gott om. Jag har lött den dom från trasiga MD110-telefoner som jag får en bunt av då och då för att slakta på användbara prylar. (1x16 till 4x40 teckans LCD-displayer, högtalare, kondensatormic och en hög lysdioder bryr jag mig om att plocka den, resten slänger jag)

Kretskortet har jag målat svart på ovansidan för att öka kontrasten, och satt fast 11 st lysdioder. Jag använde en tuschpenna, så det vart lite blankt tyvärr. Ska lägga på ett lager med mattare svart färg tror jag.
Återkommer med löpande progress-rapporter...