Egentligen är det väl inte en ren synth längre. Den kommer bestå av tre delar. En interfacedel som utgör själva interfacet mot användaren. En DSP-box som gör alla beräkningar. Och så en I/O-expansion som gör så att DSP-boxen får lite analoga in/utgångar och även digitala. Interfacedelen kommer vara helt modulär så man kan välja ut moduler efter behov och koppla in alla på en buss och sedan vidare till DSP-boxen. DSP-boxen kommer väl ha mellan 4-10GFLOP

Mer orkar jag inte skriva här för tillfället. Ni kan läsa en del på min websida som jag ska försöka hålla uppdaterad under projektets gång (åtminstånde de närmsta fem åren

För tillfället sitter jag och exprimenterar och programerar, lusläser datablad, letar komponenter, caddar osv. Som det ser ut nu ska jag försöka beställa kretskort för en mixermodul, en nätdel, en effektmodul, ett midi-interface och några led-ringar så fort modulerna är klara. Räknar med att åtminstånde fått ihop något användbart innan sommaren är slut. Det är även på gång med en del olika beställningar, bland annat på motorfaders och rotationssensorer.
Slänger väl in en av de få bilder jag har... inte för att den är så mycket att komma med, men bättre än inget

(Känner du igne displayen cyr?

Och tyvärr så tror jag inte jag kommer ge ut scheman... men det kan hända att jag ändrar mig i framtiden. Kanske att ni får lite samples på mjukvaran för PC:n... För den är nämligen planerad att vara fri