Som synes på bilderna så har vi inte byggt hela slutsteget på ett enda kort. Vi hade helt enkelt inga kort som var stora nog. Men mer uppseendeväckande är att vi istället för att löda ihop korten använt oss av banankontakter. Inte optimalt för kontakten, men ack så smidigt på en prototyp som plockats isär ett antal gånger.
Med tanke på att vårt universitet inte har obegränsat med pengar så var vår budget något stram. Vi fick t.ex bara råd med en 120 VA trafo.
Slutsteget har:
Softstart
Högtalartillslagsfördröjning
klippindikatorer
2 x balanserade XLR-ingångar
2 x RCA-ingångar
Ställbar känslighet ~0.5-10 volt

Ett av våra tidiga tester. Det första kortet vi tillverkade var strömförsörjningen. (Det ser lite farligt ut med krokodilklämmorna på nätfiltret)

En närmare bild på strömförsörjningen. Kondringarna är på 22000u och kortet har inbyggd softstart. Notera även de fina "säkringarna"

För att slippa knäpp i högtalarna vid påslag byggde vi en tillslagsfördröjning. Kortet inehåller även klippindikatorer som visar när steget klipper.

Nyetsat och borrat kort för förstärkarna. För övrigt var det en hel del jobb med att löda fast banankontakterna

Ett av de sista testerna innan inmontering i lådan. Jag mäter temperaturen på förstärkarna och vår mycket tillfälliga kylning

Allting klar och uppradat för montage, dock inte kylningen.

Istället för att köpa dyra kälflänsar använde vi en L-profil i aluminium som skruvades fast i lådan. Efter som vi valt en låda i aluminium så ger den bra kylning och förstärkarna blir bara drygt fingervarma

Fronten tillverkade vi av ett aluminiumstycke som vi borstade med sandpapper. Personligen så tycker jag att finishen blev lite väl matt.

Slutsteget i drift.
Jag ska gå förbi på skolan nån dag och leta upp resultaten av mätningarna vi gjorde på det färdiga steget men det får räcka med det här så länge.
edit: Ändrade till rätt kursnamn
edit2: -anpassad