Jag har utgått från denna konstruktion:
http://members.home.nl/triode.dick/807_ ... erker.html
Själva förstärkaren är i stort sett oförändrad. Nätdelen kommer dock göras om för att få bättre egenskaper. Bygget kommer pågå under de närmaste månaderna i takt med att material och tid finns. Det mesta av det elektriska är införskaffat men det återstår några mekaniska problem att lösa.
Självklart blir det bilder i mängder - inget för modemare med andra ord...

Grunden är ett stålchassi från Hammond. Detta är kraftigt nog att hålla upp tre tunga trafos. Jag kommer nog ändå ge det extra stadga med fyrkantsbalkar av aluminium under transformatorerna.

På tal om tyngd - dessa järnklumpar skall in i bygget. Dessa trafos köptes från Ask Jan First. Utgångstrafona och drosslarna är standarddelar men nättrafon är specialbeställd.

Förstås behövs det komponenter. Och rör...

Denna bild visar hur jag har tänkt mig layouten på förstärkaren. Det skall helst se snyggt ut men även fungera så optimalt som möjligt. Regulatorrören är till exempel placerade så långt bort från signalrören som möjligt eftersom dessa rör är fina störningskällor.

Borrplan - maskeringstejp skyddar chassits ovansida under arbetet samt gör det enklare att märka upp.
Själva borrningen har kommit igång men avstannade ganska fort när det visade sig att jag inte har en handborrmaskin som tar större borr än 10 mm. Detta behövs för hålsågen som skall fixa hålen för rören. Så det blir en resa till Claes Olsson. Tills dess får jag roa mig med Half-Life 2...