Monsterhörlurssteg med ultraextrema TPA6120
Monsterhörlurssteg med ultraextrema TPA6120
Vad tycks? Hörslurssteg med AD8610 från Analog Devices och TPA6120 från Texas Instruments, distortion 0,000021%... säger Texas. Slew rate 1300 V/us! Fråga mig inte hur det låter för jag har inte hunnit med det ännu. Rapport följer efter helgen skulle jag tro.

Senast redigerad av peranders 9 oktober 2004, 10:18:45, redigerad totalt 1 gång.
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
Info finns här:
http://sjostromaudio.com/joomla/index.p ... &Itemid=27
När det gäller priser så är det bara att kolla i ELFA katalogen med undantag av AD8610 och TPA6120 där du kan kolla hos respektive tillverkare. Ingen av dessa kretsar är extremt dyra. Mönsterkortet kommer att få en prislapp men det är ännu inte bestämt.
Tyvärr kan jag inte bekräfta några mätvärden av det extremare slaget. Jag låter mig nöjas med att de troligen är bra, mycket bra till och med.
http://sjostromaudio.com/joomla/index.p ... &Itemid=27
När det gäller priser så är det bara att kolla i ELFA katalogen med undantag av AD8610 och TPA6120 där du kan kolla hos respektive tillverkare. Ingen av dessa kretsar är extremt dyra. Mönsterkortet kommer att få en prislapp men det är ännu inte bestämt.
Tyvärr kan jag inte bekräfta några mätvärden av det extremare slaget. Jag låter mig nöjas med att de troligen är bra, mycket bra till och med.
Senast redigerad av peranders 9 juni 2009, 19:13:46, redigerad totalt 1 gång.
-
- Kontakt:
Bah? Jag överväger starkt en G4 Powerbook, med dualboot OS X och Debian som min nästa laptop. (Har kört PC sedan de första 4.77 Mhz 8088-burkarna utan hårddisk kom typ '83.)
Tyvärr är dom en smula klumpiga för min laptop-smak. Allt över typ 1.3 kilo känns som en bojsten. Men k*kförlängningsfaktorn när man tar fram en 17" widescreen G4 med 1 GB ram, dvd-brännare och bakgrundsbelyst tangentbord kan eventuellt uppväga vikten. :-)
Tyvärr är dom en smula klumpiga för min laptop-smak. Allt över typ 1.3 kilo känns som en bojsten. Men k*kförlängningsfaktorn när man tar fram en 17" widescreen G4 med 1 GB ram, dvd-brännare och bakgrundsbelyst tangentbord kan eventuellt uppväga vikten. :-)
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
De flesta nöjer sig med en CMOY på Vero-board, andra kanske bygger en META, en PPA eller köper färdigt för 3000-4000 kr, de som är stadda vid mera kassa.
En OPA2134 per kanal på Vero-board är ungefär budgeten för en fattig student.
Ytmonterat är för svårt för de flesta men jag tycker inte att det är så svårt att handlöda. Dessutom är det görkul och det blir bra dessutom.
Var det svar på på frågan?
En OPA2134 per kanal på Vero-board är ungefär budgeten för en fattig student.
Ytmonterat är för svårt för de flesta men jag tycker inte att det är så svårt att handlöda. Dessutom är det görkul och det blir bra dessutom.
Var det svar på på frågan?
Senast redigerad av peranders 7 oktober 2004, 22:20:20, redigerad totalt 1 gång.