Det första jag tänker på är att jag inte vill störa någon och att ingen stör mig (eller rättare sagt mottagaren). Det blir enklast så.
PMR hade varit perfekt. Grym's lösning känns lite ...besvärlig

men det hade säkert fungerat.
Jag gillar idén med ER400TRS-02 och en dipol. Det bore fungera. Dessutom bor jag högt upp, så det finns bra möjligheter att montera antenn. Huset jag bor i är lite skumt om man ska räkna våningar. På framsidan ser man 5 våningar, men på baksidan är 2 av våningarna (med pub, affärer, mm) under marken. Fönstret närmast bilen är ca 12meter över marken, så det skulle kunna gå med en vanlig dipol.
Det lutar nästan åt att köpa några LPRS-moduler och testa. Fungerar det inte till detta så finns det en massa andra roliga användningsområden för dem.
Jag tittade förresten även på Acal's länkar och hittade
Circuit Design's sajt. men jag har inte hittat så mycket data om räckvidd mm, plus om de är tillåtna i sverige. Det var främst TX/RX-modulerna som jag tittade på.
edit: Kollade avståndet igen mellan lägenhet och parkering. Det är mindre än 500 meter, kanske snarare 200-300 meter. Tyvär har jag universums sämsta ögonmått, så det är svårt att uppskatta avståndet mer noga.