Jag har några LCD-displayer 4x20 som har legat och väntat på spontan kretivitet.
Så blev jag lite inspirerad av detta med att "skriva i sten" / "var står det skrivet i sten att..."
Spännande att blanda sten, stål och LCD (low tech / high tech), lite som Fred Flintstone:s väckarklocka:
Kameran gör inte stenen rättvisa, den är svart/grå och matt/blank samtidigt. Den ser bätte ut "live".
strombom: Jo, den svåra biten var att skära i stenen. Det fick bli diamant-kapskiva till vinkelslipen.
Stenen "skiffer" (?) blå/grå/vit ger mycket ful snittyta. Att det var första försöket gör inte saken bättre...
Innan jag kastad stenen och konstaterade att det inte gick att göra så testade jag att stryka på lite olja. Alla fula snittytor försvann och hela stenen blev grå/svart och homogen. Även vid en närmare granskning ser det helt "ok" ut.
Nu vet jag precis vad jag ska göra med mina snygga platta stenar som jag släpade hem från Öland
edit: Vinkelslip säger du? Hur lyckades du göra ett fyrkantigt hål med den? Och dessutom med så korta kortsidor? Gissar att kapskivan är mycket större än kortsidorna på hålet?
ehh... lite mycket reklam från lysdiod.com här tycker jag...
dom verkar inte så seriösa om dom registrerar sig här och bara spammar reklam i alla trådar.. dessutom finns det inget info om deras ev företag på hemsidan...