Förstärkare.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
axion
Inlägg: 26
Blev medlem: 13 november 2006, 18:14:10
Ort: hässleholm

Inlägg av axion »

hej igen. Alltså jag vet hur man kopplar upp saker och ting efter schema men ni måste förstå att jag inte vet i huvudet hur det ska se ut osv. Jag behöver ett schema på en liten förstärkarkrets som jag kan få in i en sak som den på bilden. Eller lite större.

Men det behöver inte vara det bästa ljudet osv. Bara att jag får ut en förstärkning. Det ska bara vara rent ljud.

Kan någon ge mig ett ett schema på detta med rätt komponenter osv hade jag blivit världens lyckligaste.

Har kollat på elfa på vissa op ampar och dem verkar bra men när dem kopplar upp dem är det en massa komponenter med. Måste man ha alla dessa med och måste man köra 2 opampar?

Jag behöver e monoförstärkning blir det.

MVH Erik. Tack för all hjälp.
Mindmapper
Inlägg: 6480
Blev medlem: 31 augusti 2006, 16:42:43
Ort: Jamtland

Inlägg av Mindmapper »

Om du väljer LM4808 har du en liten kapsel med två förstärkare som går att köra på låg spänning. Blir det för lite förstärkning med den ena kan du koppla den andra att förstärka upp nivåerna från mikrofonen innan du kopplar in den till den andra. ANnars kan du koppla dom att driva var sin högtalare.

Schema har du i ELFA. Det är svårt att säga vilken förstärkning du behöver.
Mikrofoner från gitarer ger ut låg signal och kan skilja lite från typ till typ. Men du har väl en volympot på gitaren.

Köp till båda kanalerna enligt schemat.

Du behöver en fin lödpenna för att löda. Köp gärna en krets i reserv om du mislyckas med den första.
Användarvisningsbild
Snatchit
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 oktober 2005, 13:00:47
Ort: Vällingby

Inlägg av Snatchit »

Axion, ta en sväng in på http://www.elektroniksidan.tk/ - Vet att dom har enkla scheman på förstärkare.. :)
Skriv svar