CJX2 -12.i Sverige

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
MrTin69
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 maj 2024, 02:56:50

CJX2 -12.i Sverige

Inlägg av MrTin69 »

Hej!

Kan någon tipsa om var jag kan köpa motsvarande komponent i Sverige?Bild
Sitter 2 st i en Pizzaugn 3fas 4,2 kw
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45477
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: CJX2 -12.i Sverige

Inlägg av TomasL »

Vanliga standard kontaktorer, varför tror du de är trasiga?
MrTin69
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 maj 2024, 02:56:50

Re: CJX2 -12.i Sverige

Inlägg av MrTin69 »

Den ena "rök" till 20 minuter efter att ugnen kopplades in och den automatsäkring som ugnen är ansluten till utlöste. Efter det så är knapparna helt stumma på den ena och fjädrande på den andra.
H.O
Inlägg: 5737
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: CJX2 -12.i Sverige

Inlägg av H.O »

Om säkringen löste finns ju en risk att du har en kortslutning efter kontaktorn och att den "svetsade" ihop på grund av den höga strömmen. Bör undersökas.
Men för att svara på din fråga så kan du köpa kontaktorer från exempelvis Automation24. Nu kan jag inte utläsa vad det är för spolspänning på den du har (det står ibland direkt på själva spolen) så det måste du kolla upp men en sån här skulle kanske funka (avhängt spolspänningen då).

Annars får du åka till Ahlsell, Storel, Solar, Rexel eller nån annan men det är inte säkert att de säljer till dig om du inte har företagskonto. Lokal elfirma kan säkert hjälpa till om det är akut (vilket jag antar det är om det är en pizzaugn). Beställer du på nätet så får du nog vänta till efter helgen.
Skriv svar