Variabelt nätaggregat [BILDER]

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Inlägg: 4669
Blev medlem: 18 juni 2004, 09:16:07
Ort: Aneby
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Inte alls avunsjuk! :lie:


Vad säger man? Snyggt såklart!!!
Användarvisningsbild
Adis
Inlägg: 1373
Blev medlem: 26 augusti 2003, 19:57:03
Skype: adis1987
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Fan va snyggt!
Sätt en Sony logga på den eller något liknande :lol:
Användarvisningsbild
Fritzell
Inlägg: 4531
Blev medlem: 29 januari 2004, 22:43:35

Inlägg av Fritzell »

Smart idé med att sätta alu"rör" i sidorna så man kan skruva fast toppen i. Nästa gång jag gör en låda i metall lär jag nog anamma den principen :)
Förresten när vi är ändå på metall, hur kan man bocka aluminiumplåtar på ett bra sätt om man inte har tillgång till bockverktyg och liknande?
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Jag brukar använda 2 bitar fyrkantiga trästavar, först viker jag upp plåten så mycket det går med kandkraft å sen klämmer jag ihop "trästockarna" men en tving i vardera ände, den andra trästocken tvingar jag fast i snickarbänken så den håller fast plåten som ska bockas.
pagge
EF Sponsor
Inlägg: 933
Blev medlem: 15 juni 2004, 00:15:08
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Min gamla klassiska fråga: schema? :)
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

>> pagge

Hur tolkar du detta?
"Köpte förövrigt det från Electrokit (artnr:12100809)."

Edit: Stava
Senast redigerad av $tiff 30 januari 2006, 13:02:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
DennisD7
Inlägg: 259
Blev medlem: 6 januari 2005, 17:35:23
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av DennisD7 »

Snyggt jobbat!
Trodde för en sekund att du skulle ha den i papp :D Vilken färg blir det då? Kylskåpsvitt? Hammarlack-blått? Metallic-rosa?

Fritzell: inte är det aluminium väl? Det ser ut som järn, både plåten och rören. Dekor, visst har jag rätt? 8) Bilder, bilder, vi vill ha fler bilder!
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Tackar för all fin respons på mitt bygge!

>>Fritzell
Duger det inte att helt enkelt spänna fast biten du ska ha bockad i skruvstädet för att sen böja till den med handkraft och sen slå några slag med gummikubba? Om man vill kan man kanske he plåten mellan 2 fyrkantsprofiler för att få en snävare böj.

Har funderat på en logga som adis sa, men vet inte riktigt, kanske skulle man ta och köpa små bokstäver i paket på bokaffärn eller bara dremla till något?

Bild
For och handlade färg och sprejspackel idag efter skolan, blev mattsvart färg.

Bild
>>Pagge du frågade efter schema så scannade in det åt dig! Vad tror ni om aggregatet, är det nå att ha?
Bild
Blev ganska nöjd med lödningarna, det tack vare farsans gamla, gamla lödstation (Weller WECP-20) så en till bild på det!
Ska ut och fixa lite förarbete innan spackling, men får inte missa CSI ikväll!
Så mer bilder kan väntas imorgon Dennis!
Zadazi
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 januari 2006, 22:28:12

Inlägg av Zadazi »

Väldigt snyggt. =)
Blev väldigt inspererad själv, får se om jag orkar bygga något senare. ^^
pagge
EF Sponsor
Inlägg: 933
Blev medlem: 15 juni 2004, 00:15:08
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av pagge »

$tiff skrev: Hur tolkar du detta?
Borde jag tolkat det på nåt speciellt sätt?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Dekor: Sprejspackel! Hm, det ska jag prova när jag gör chassin. Perfekt.

"får inte missa CSI ikväll!"

Tänker samma sak. Är rädd att jag ska fastna i någor projekt och glömma bort tiden. :) (Jo, jag gillar CSI mycket...)
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

>>Zadazi
Roligt att höra! Dock är det tveksamt billigare att göra som det jag gjort om man måste betala för allting själv utan då kan man lika gärna beställa ett från electrokit eller kjell.

>>JimmyA
Sprang ut i garaget å fixade spacklet fort (vart superbra förövrigt, bilder på det sen!) men vågade inte gåra nå mer i tron att "fastna" och på så sätt missa CSI-premiärn! hemska tanke
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

>> pagge

Jag tänkte mest att eftersom det är ett kit kan man lika gärna köpa det om man vill bygga likadant, då är det inte så stor nytta med ett schema om det inte är något speciellt man vill veta :humm:
Zadazi
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 januari 2006, 22:28:12

Inlägg av Zadazi »

Dekor skrev:>>Zadazi
Roligt att höra! Dock är det tveksamt billigare att göra som det jag gjort om man måste betala för allting själv utan då kan man lika gärna beställa ett från electrokit eller kjell.

>>JimmyA
Sprang ut i garaget å fixade spacklet fort (vart superbra förövrigt, bilder på det sen!) men vågade inte gåra nå mer i tron att "fastna" och på så sätt missa CSI-premiärn! hemska tanke
Tror inte jag behover kopa så mycket for att bygga det har det mesta hema, tror iof. att det er lite kraftigare saker en 3A men enda nestan sama. ^^

PS. Sry för att jag inte skriver med á ä ö men, har inte fat det funka en nu. :P
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Ok, först och främst får ni ursäkta mig men due to bortträngt prov så vart jag tvungen studera lite igår och hant därför inte ta några bilder/lägga upp nå bilder. Så varför inte göra det nu? Jo min kamera är sisådär halvvägs runt jorden när farsan tog den och for till "kanarieholmarna" som han skulle säga.
Ska se om jag kan fixa några bilder på något annat sätt så ni får se hur bra det blev med sprayspackel! Och om ni inte redan läst i Övrigt är nästa projekt på G, la iväg beställningen på en del av grejorna tidigare ikväll.

Tack för mig!
Skriv svar